AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
755

540ia råd!

Hejsan..
Ligger just nu i ett bilköp av en 540ia -97. Den har gått 14900 mil och har stått still i ca 1år! Nu undrar jag om det är nått jag ska tänka mig för med?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja du jag gissar vilken bil det är eftersom det endast finns en 97 med det låga miltalet till salu.
1. Prata med ägaren har han själv importerat den eller har han köpt den av en importfirma utan att den reggades på firman då är det illvarslande. Helsingborg är tyvärr ett träsk av skumma bilhandlare o importörer" (Jarls räknas INTE dit)
2. 7 år i Eu imp 2004-07 så är miltalet extremt lågt, så detta bör kollas med BMWs databas.
För övrigt så se till att oljan byts och kör den lungt de först hundra milen, är mycket plast i kylsystem som inte håller för evigt. Kylare o vattenpumpar är ett gissel och det är aldrig bra att de står still för länge.
3. Reperationshistoriken är viktig, så du slipper lägga ut 10-20.000 i slitdelar det första du gör får då är det en dålig affär. Bromsskivor, stötdämpare, framvagnsdetaljer mmmm.
4.Kontrollera så alla elfunktioner fungerar, pixelfel i displayer, att radion funkar och håller volym och balansen efter omstart.

För övrigt se Begagnatguiden

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Tack så hemskt mycket för ett snabbt svar.
Det jag känner är att Jarl som står för försäljningen och att han/dom inte håller på med smutsiga affärer när det gäller import bilar. Men efter som historian med denna bil är som den är blir jag lite rädd att det just ska komma lite överraskningar med dyra reparationskostnader eller något annat skummt!

Tack igen

(ska fundera lite på detta)
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Skulle inte tro att Martin skulle ta i en som han vet skruvad bil så det är nog inga som helst problem med mil talet men vad vet jag.
Och som hasso skriver så kolla upp den ordentligt för som du skriver så har den ju stått ett år så det är kanske inte helt 100
J
Kolla även upp A/C torkade tätningar är inte heller bra

Lycka till T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.