|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Ända sen jag köpte min Tii-75 har jag funderat på hur många Tii det finns i Sverige som har original sollucka. Någon som vet eller kan hänvisa rätt? | |
|
Jag vet inte men gissar på en handfull,läckert med en orginal lucka eller som många säger tacklucka,, Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Jag är oxå inne på en handfull men hur många är det när det gäller Tii? Ingen verkar veta... Bilregistret?? | |
|
Hur många 2002 tii finns det i Sverige? Har man dom uppgifterna är uppgiften hur många som har taklucka inom räckhåll. 02-avdelningen av BMW CS? Någon 02 expert? Hade du frågat om 540i/6 E34 eller E34 M5 så hade du haft svaret redan nu:) Stephan |
|
| Ha ha ha, det hade jag säkert med tanke på ditt E34 bestånd, men det är ju så nya bilar ;o) | |
|
Räknade igenom tii sedaner i min lista och får det till 68st. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Kan väl nämna att "min" lista inte har alla med,men jag tror att det finns totalt ca 160 dubbeli varav säkert 130 är avställda, Min tii touring finns det 49st och endast 8 bilar i drift min inräknad:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Det borde vara fler Touring Tii på vägarna. Det är fina och praktiska. Hade en sådan en gång i tiden. Bodde på den tiden i Karlstad, köpte den i Fjollträsk och gjorde en "Mona Sahlin" (tror jag det var, det kan även ha varit en Schyman) med bilen. Det betyder köra obesiktigat och oskattat. | |
|
Hej! Jag har en 2002tii -73 sedan med orginal sollucka och en tii touring utan sollucka. Har rullat en inka -75 tii i Helsingborg med orginal el-lucka (som 3,0an) Länk |
|
|
Vad jag vet producerades 02:or med ellucka främst för USA-marknaden. En sådan kan inte vara vanlig... Då vet jag två Tii med original sollucka. |
|
| Jag har haft ca 20-25 02or men bara denna tii och en Luxus -74 har haft soltak! Jag såg föresten ett 02 tak med lucka till salu uppe i norr någonstans! Högst bjudande! Tror det va här på autopower eller blocket! | |
|
Det var liksom 18-23 fler 02:or än vad jag haft. Iofs har jag haft 100% Tii hittills kan jag säga till min fördel ;o) Jag har oxå sett annonsen om tak med sollucka till salu. Det blir säkert någon som nappar. Tänk en 1502:a med sollucka... |
|
|
Trucker... 2 716 stycken inlägg på AP. Va fan, bor du på AP? Har du inget att göra :o)? Jag kommer nog upp i 1 000 inlägg om cirka 25 år... |
|
|
Kimmo:Det är skönt med ett brake i mekandet ibland och med lina i garaget är det lätt att slinka in på AP. Nog har man jobb alltid,ska just börja med dagens meck, avgas 520 Silentblock 325 bromsar 2002 Turbo :) inpassning av skärm o front 328 Sen är det nog för idag. Trist väder idag då är det perfekt med lite skruva. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Jag har en Tii-75 sedan med "Skyport", men idag på själva midsommarafton har jag varit och köpt ett tak med original vevlucka (det som nämns längre upp i tråden) I regbeviset står det redan karosseri:täckt-taklucka. | |
| Jag har för mig att taket gick att köpa i Norrland någonstans? Var det så? Det blir hur som helst klart bättre än skyport. | |
| Köpte taket i Ludvika / Dalarna ,annonsen fanns här på autopower. | |
|
Jag lyfter upp denna tråd då jag idag varit i kontakt med Transportstyrelsen. Jag bad dem göra sökningen på följande ord: BMW 2002 taklucka för åren 65-75. Då fick dem fram 204 stycken bilar. För årsmodellen 1975 skulle det finnas 73 bilar med taklucka. Då jag tyckte det var många bilar frågade jag hur många 2002:or det fanns totalt fick jag till svaret 363 stycken. Nu blev jag ännu mer frågande. Efter en stund ringer en dam från Transportstyrelsen. Passar på att fråga om antal Tii med taklucka dels för åren 65-75 och det var 53 stycken. Enbart 75:orna fanns det 15 av med taklucka. Undrar om det stämmer? Kimmo |
|
|
Hej Äger en -73 2002 Touring. Mellan åren -84 - 89 ägde jag en -68 1602 med orginal vevtaklucka, körde även med en blåtonad orginal vindavvisare, snyggt (har någon en sådan). Bilen övertogs sedan av min bror, tyvärr skrotades den för ett tiotal år sedan. Hade gärna haft kvar bilen. |
|
|
Kom ihåg att även de med skyport skrivs som en bil med "taklucka" om de är omreggade villsäga. |
|
|
Är nog "tyvärr" inte så ovanligt med sollucka, för några år sedan var jag på en BMW träff i Gävle, där var det tre 02:or och alla hade taklucka observerade jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.