AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
415

xenon ?

ho
432
hombre
750iA 1991
Har slitna reflektorer på närljusen. Fungerat ok sista månaderna med 100 watt "uppgradering" , MEN...
utgår från att detta enbart skjuter på reflektorbytet.
Hur svårt/dyrt/realistisk vore ett byte till Xenon ljus ? Det borde vel finnas original delar på skroten fårn nyare 7:a ? Eller är det nytt som gäller ? Krävs det "major surgery" ? Tittade lätt på amerikanska sidor men det gällde inte E32...

Aldrig mer en rostig Volvo !
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare! vet att det fanns Xenon lampor till E32:an som tillval, har dock aldrig sett det själv i sverige, jag tror att det kan vara lite smålurigt med att hitta en skrotad E32:a med Xenon lampor på, sedan skall man ju få med sig det elektroniska oxå, och att ta ifrån annan modell/märke kan nog gå med lite pysslande. Vet även att det finns "konverteringssatser" att köpa från tex piaa
se : Länk
kostar ca: £800
är bra sugen själv, såg även en kille på www.zatzy.com som annonserade att han kunde greja xenon ljus för 5kkr till BMW E32.
hoppas du blev lite klokare =)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
ho
432
hombre
750iA 1991
Var nyfiken om om man kunde passa in xenon system från E38 på E32...

Aldrig mer en rostig Volvo !
Er
11
Erik.Thörn
750iAl -91 PFK 617
Jag har en e32 med xenon två nya kostar ca 16000:- förra ägaren bytte tredagar innan jag köpte den..
Allt sitter ihop elektronikbox reflektor allt så konvertering är nog inget större problem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.