|
|
|
|---|---|
|
Har vetat om länge nu att mina remmar behöver bytas på min trogne 328. har läst nått på forumet att man ska byta spännrullar/lager när man ändå håller på.. eller har jag fel? ^.- har börjat höra knackningar från remmar "lager" när bilen står på tomgång och ljuder kommer tätare när motorvarven ökar. jag vet garanterat att det inte är några/någon ventil/er i toppen. har stått under och det verkar som att lagren till remmarna låter lite illa. speciellt ett lager som knackar till för varje varv. är de bara å beställa nått kitt för detta å bråka någon timme så är de klart sen? eller krävs en mer avancerad operation? BMW ownz | |
|
rullen rekomenderas att bytas varje gång kam(kedjan)? byts. Det är möjligt att du får plocka ner fläkt och lite bröte framför motorn, tror inte du behöver vara raketforskare för att byta grejerna, men köp dig en haynes bok om du är osäker, kostar ett par hundralappar så får du bra anvisningar. |
|
|
okej. kedjan kollades för 1 och ½ år sedan vid renovering av toppen. så den och grejerna runt om är fina. har du bytt på din? det är väll bara å göra lite plats först och sen byta bara? har ganska stor erfarenhet av skruvning så jag borde klara de med lite tipps härifrån :) man ser ju vad man ska byta bara man får hem grejerna :) Största frågan är väll vad man ska beställa för nått :/ va ut nyss och kollade hur de såg ut igen. och det verkar som att man bara behöver lossa rullarna och spänningen? sen sitter lagren innanför bara? måste kylaren bort också? eller klarar man det endå? ser bra tight ut :/ BMW ownz |
|
|
Har du lite skruvande i dina händer som du säger att du har så klarar du det utan problem. Montera bort fläkten innan så blir allt mycket enklare. Kylaren behöver du inte demontera. Tycker helt klart du ska byta rullen om det är den som du tror rasslar. Den sitter ju på en självjusterande arm med en mutter i mitten,skruva bort den och byt bara själva hjulet. Du klarar detta på lätt under timmen. Ps! Tänk på att fläkten är vänstergängad så du inte drar åt samma håll som man brukar skruva bort saker på. |
|
|
okej! kalas! bra! tack så mycket :) då behöver man inte oroa sig att de tar en massa onödig tid då bilen rullar nästan varje dag :) bra poäng med fläkten där :) hade glömt bort :P BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.