AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
886

Vad tror ni om objektet på BytBil?

Visa användare
21
Chewy
523i -96
Hej alla.

Behöver lite input!!!! Jag letar bil till frugan att pendla med. Har varit och tittat på följande objekt:

Länk!

Den var hel och ren och service-boken var stämplad både i tyskland och i sverige, fälgarna på bilden följde inte med!?!?!? Utan det var original 17".

Får man annonsera så?

Är det nån som har input om firman?!?!?

Kan BMW-group konfirmera miltalet på nått sätt?!?!

Tack på förhand

It´s better to burn out then to fade away....
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ja, man får annonsera så. Det är väl bra att man skriver att de inte följer istället för att få reda på det när man väl kommer och tittar på bilen, inte sant?

Däremot så är jag med flera tokallergiska mot just BMW + Diesel + under 10' mil + Örebro = skruvad. Det har tyvärr statistiskt bevisat :(

Läs importguiden så kan vet du steg för steg hur du ska göra för att bekräfta miltalet om det är rimligt. Men jag sätter 100:- på att den är skruvad...

M V H
Stephan

16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Som Stephan säger så har det fullkomligt skyfflats in skruvade BMW dieslar av firmor i Örebro. De lever på att fuska. Räkna ut vad bilen kostar i Tyskland med nuvarande Euro-kurs och ta sedan en funderare på hur en sådan affär skulle kunna gå ihop.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
21
Chewy
523i -96
Tack för input.

Har ringt Carlsson bil men de kunde inte göra en DIS-kontroll.

Det kunde därimot Bil och elservice - nu hade ju de inte öppet på lördag.

Jag ska kolla med M-test Center i Eskilstuna hur de har med tider.

16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
DIS räcker inte. Du måste ringa till de verkstäder som servat bilen också. Det går alldeles utmärkt dessvärre att fuska utan att det syns i DIS.

--------------------------------
//Lövet
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Som vissa ovan har skrivit så har Ö-bro blivit något av ett "skruvarmekka"! Kan bara inte förstå varför där av alla ställen. Som tidigare nämnts är det även lustigt att tyskimporterade bilar med mindre mil är billigare här (nästan) än motsvarande bilar i Tyskland, det är ju lite konstigt faktiskt. Har inte världens koll på detta för tillfället men vet att så varit fallet tidigare.Just dieselbilarna är ju fantastiskt tacksamma att "frisera" lite då en 2år gammal sådan kan ha gått 10000mil, det är ju då rena klippet att trolla bort 6000 utan att ngn höjer på ögonbrynen!
Visa användare
21
Chewy
523i -96
Tack alla för hjälpen.

Jag har gått vidare och tittar på andra objekt - det är helt enkelt för krångligt och osäkert med miltalen på importer här i området.

Verkar som om man kan hitta vettigare objekt om man inte stirrar sig blind på ett visst utförande utan håller sig till t ex sportstolar och touring.

Ringde säljaren igår för att få regnummer och chassinummer men han har missat att ringa tillbaka då han inte hade uppgifterna med sig.

Sen får var och en avgöra om det "fanns rent mjöl i påsen"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.