|
|
|
|---|---|
|
tjena jag har ett irriterande problem, jag har världens eko i min 540iA -00 (e39) med stora ljudpaketet (hifi professional) musik låter jättebra men såfort det är prat på tex radion så låter det som dom står i en kyrka och pratar, låter helknasigt.. enda jag hittar i dsp'n är bas, treble,balans och fade.. finns det fler inställningar?! Mvh | |
|
Om du har DSP så ska du hitta eq, och diverse konstiga rumsinställningar med echo och reverb. En av inställningarna heter tom "church"... Tryck på DSP-knappen och välj "DSP off" och se om kyrkan försvinner. |
|
|
jag ska kolla efter dom inställningarna, någon som vet vart det finns någon manual för 540iA -00 på svenska, har en tysk men de hjälper föga.. :p dom lär ju va svindyra på bmw? |
|
| En instr.bok på BMW kostar ca 150 kr.. | |
| då ska ja fan köpa en på svenska.. hehe | |
| Det är med all sannolikhet DSP'n som är lite skevt inställd. Har själv upplevt ett flera sekunder långt eko i ljudet i en Z4 M där DSP'n var ute och cyklade lite i inställningarna. Efter en justering fungerade allt som förväntat. | |
| hur justerar ja dsp'n? jag hittar bara fade, balance treble och bas, måste finnas någon knapp ja missat? har mk2 navi och 4:3 tv + hifi pro.. | |
|
undrar samma sak som stingray jag också. Hur justerar man dspn? jag har Mk4 med stora H/K anläggningen. |
|
|
Jag vet inte riktigt hur det ser ut hos er, men såhär ser det ut i navin på Z4 M: Länk Att justera DSP'n är således ingen stor sak. |
|
|
jag hittade dsp'n i OBC'n förut gick den knappen till en annan meny än nu (tog bort batteriet i typ 10min) men det gör ändå ingen skillnad i att pilla i dsp'n, men bilen saknar numera cdväxlare så jag börjar undra om det har något med saken att göra.. |
|
| dvs den hade cdväxlare från fabrik, men när ja köpte den saknades växlaren.. | |
| Det kan vara så men man tycker systemet borde funka korrekt även utan växlaren , har ngn här koll på om Top HiFi DSP systemet som Stingray har skall ha en växlare med optiskt ut för signalen som går direkt till dsp steget istället för analogt till radiomodulen som de andra systemen har? Har för mig att jag läst det förut. | |
|
tjena hewi kul att se dig här oxå.. ;) jag ska rota lite i bilen imorron, om det inte regnar, men steget är den stora boxen som står på högkant s-a-s på vänster sida innanför där växlaren ska va va? isf kan ja kolla efter en optiskt ingång.. hehe borde ju avslöja.. |
|
| Tja! Steget(svart?) sitter innerst närmast ytter plåten , om du har tv-modul(plåt/silverfärgad låda) i bilen sitter den närmast innanför cd-växlaren. | |
| ah då e de tv modulen som jag ser innanför, så steget sitter innanför de, ska kolla det asap :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.