AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
674

Har problem med bakaxeln på min e36a

Visa användare
19
Kemargoi
328 Touring-96
Har problemet med min e36 328 touring-96 att när den utsätts för hårdare körning tex konbana, superstage eller enbart piskas på bana så får jag ingen diffbromsfunktion. Testat att även göra "burn outs" med resultatet att den enbart driver på ena bakhjulet. Har svaga minnen från att när ja köpte den så "diffade " den riktigt men är inte säker. Så mina frågor lyder:
1: Kan man spänna diffbromsen??
2: Vilka bakaxelklumpar med riktig diffbroms som verkligen håller passar på just min bil?? Tex från andra Bmw modeller som man slipper bygga om för mkt för att passa.

Hoppas nån kan hjälpa mig i detta ärende då ja ska ge mig på att förfina denna bil så den kan användas rejält till i stort sett allt nu då man försöker lämna opelträsket just för att börja ratta bmw mer än att bara finköra:)

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har du esp på din bil? i så fall diffar den bara 25% som jag förstått det hela.
så är det på min iaf. får gasa på rejält om man ska kasta ut baken på asfalten.

de kunde inte bygga en bakaxel med 50-50 lammeldiff kombinerat med esp på den tiden har jag för mig.

är så fallet så är de väll bara att byta ut knölen till en utan esp funktionen, som är i bra skick?

BMW ownz
Visa användare
19
Kemargoi
328 Touring-96
Nej har inte esp. Däremot hade tjejens 328 touring-95 med esp diffbroms då man kunde leka en hel del med den. Men min spinner enbart på ena hjulet..

m3 akaxel med m3 bakre kardan samt medbringarna från m3 så e du hemma...

allt under 19" e vinterhjul!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.