|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har läst en massa runt, runt och det bara snurrar i huvudet dom flesta pratar mest navi mk4 (16:9), jag har en bil byggd 09/99 vilket gör att ja borde ha navi mk3 (4:3) (609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL) jag har inte en blekaste hur gammal kartcd'n är som sitter i bilen, men ja kan bara använda cd'skivor i min navi?! eller tar mk3 dvdskivor oxå? kan jag kasta in "Bmw Road Map Europe Professional 2009-1" tex i min eller vad heter senaste kart cdskivan för MK3? Mvh | |
|
Du kan inte använda DVD i din Navigator. På Mk4 står det DVD med stora bokstäver på navenheten där bak, så det går inte att ta fel på. Eftersom du inte kan använda DVD så måste du använda CD och dessa finns inte för hela Europa. Du får skaffe en för enbart Norden. |
|
|
Senaste CD för Norden heter Scandinavia 09-1med europeiska huvudvägsnätet. Behöver du en detaljerad Europa karta måste du anskaffa flera CD'or från de olika länderna. Datamängden gör att det bara behövs en DVD för Europa, men denna passar som skrivet bara i en Mk 4. |
|
|
Stingray: du borde ha en MK2 i din bil då MK3 kom från modellår 2001. MK1 till MK3 tar endast CD medan MK4 tar både CD och DVD. Storleken på skärmen har egentligen inget med versionen av navi du har men på E39 så kom den större skärmen samtidigt som MK3 kom medan det på E46 finns den lilla skärmen på bilar trots MK3, se t ex tidiga M3 E46 med navi. På E46 finns ju även en Businessvariant med enbart pilar. Kartor finns att köpa på BMW. Begagnade finns ibland att hitta på Blocket, PowerBörsen eller tyska Ebay. ___ //Ulf |
|
|
Okey så jag har en MK2 till och med, vad kostar en skandinavia cd på bmw, säkert ett par tusen är min gissning men det är ju inte det lättaste att hitta en prislista.. ;) |
|
|
Tror den kostar kring 2000kr på BMW. Själv har köpt en originalskiva på tyska Ebay för ca. 35euro men det var några år sedan. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.