AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.669

Vad använder ni för MP3-spelare i AUX-uttaget?

Jag kopplade in min lilla iRiver T60 i AUX-uttag på min lilla 130. Bara för att upptäcka att jag måste ha volymen på typ max i T60'n för att slippa ha volymen på typ max i bilen. Kändes som en olycka som väntar på att hända.

Misstänker att det har å göra med uttagskänsligheten i bilen och att T60'n inte direkt levererar linjenivå.

Så till frågan, vilka MP3-spelare funkar bra med 1:an's AUX-hål?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Ipod för mig. Jag köpte en smart Belkin-grej på Applestore som man sätter i 12v-uttaget. En sladd går till bottenuttaget på Ipoden och sen har man en vanlig aux-kabel från Belkinprylen till Aux i bilen. Den både laddar och innehåller förförstärkare vilket ger ett otroligt bra ljud! Kostade ca 300 kr om jag minns rätt.

Det du också ska kolla är att du har Aux-nivån i stereon på max.

Min nästa BMW:
Länk
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Sahlback - Menar du att det finns en laddkabel som också plockar ut ljudsignalen ur bottenkontakten??? Har letat som en idiot efter en sådan (kanske inte det senaste året dock)

Nu har jag en vanlig 3,5 mm i toppen på min iPhone och laddkabeln i botten = jättekrångligt - framför allt med touchscreen!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Precis. Man kopplar den till bottenkontakten för både laddning och BRA ljud. Jag köpte min på Applehouse. Du vet la var det ligger antar jag?

Min nästa BMW:
Länk
Sahlback: Jag måste misslyckats med något, vart ställer jag in den här ingångkänsligheten för AUX:en?

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Hm.. sålde min bil förra veckan men kolla i menyn på stereon. Det fanns iaf. på den 120i som jag lånade i helgen. Max nivå var 5.

Min nästa BMW:
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns det en "aux-nivå" i stereon ? Har jag missat tror jag. Måste kolla det.
Blev också lite fundersam när jag kopplade in i-poden..
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Sahlback - ja, om du menar machuset vid systemet! =)
Sahlback, det är typ någon av de här:

Länk
Länk ?

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Jag har en annan model men den är ett par år så det finns säkert nyare. Den i andra länken -Monster iCarCharger 200 - verkar bra.

Min nästa BMW:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.