AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.403

klonk från bakvagn

Det blir som ett metalliskt klonk från bakvagnen vid gaspådrag och när man "kör iväg" från stillastående. har kollat under bakifrån oh det ser ut som att bakaxeln rör rejält på sig när man "kör iväg" men det kanske är normalt?
när man backar låter det ingenting.

detta uppkom efter att jag spann lös lite

hoppas det verkligen inte är ett dyrt fel eftersom jag ska sälja den:/
Låter lite som om bakaxeln har lossnat? Kan hända om det är en e46 mellan 98-00.

Finns några trådar om det här på forumet.
okey jag har kollat runt lite men inte lyckats hitta nått som passar in exakt som mitt problem.

jo det är mina tankar också men är det dyrt att laga?:/
Länk

Där är en film på problemet. Åk till Ok eller station och hissa upp bilen och kika hur det ser ut. Har läst att det kan kosta runt 30 lakan att fixa.
japp det är det som är problemet gick under och kollade nyss:( 30 lakan lät väldigt dyrt:/ vart ligger kostnaden? mkt timmar eller?

vad kan man kalla felet?
kan inte bmw ta på sig felet tro? det är ju knappast slitage eller?
eller vad gör man åt felet? lagar man hålet och förstärker upp chassit?
Jepp,
Googla "E46 subframe" och du kommer att hitta massor av info.
Det finns även gamla trådar här på AP som berör ditt problem.
okey har läs lite mer om det nu. men 30tusen? fanns ju nått reparationskit man kunde köpa för ca 1500 borde väl mestadels vara mkt arbetstimmar? eller är jag ute och cyklar?
Visst är det arbetstimmar, mycket skall rivas o.s.v.
Klart är att det borde gå och komma undan billigare än 30 000:-.

Exempel på en instruktion med bra bilddokumentation: Länk
Visa användare
16
honki
BMW 328 Ci -99
Hej ! Bmw raäknar på att denna operation tar 38 arbetstimmar* ca 1150 kr/h= 43 700
räknar och räknar.. det beror väl på om dom har egen plåtverkstad eller inte. min går på förlängdgaranti, max 10år. ska lämna in den i uppsala i slutet på sommarn, tråkigt värre då jag hade tänkt glida me den i sommar och sen sälja den:/ aja shit happens

och om nån undrar så var det helt omöjligt att få en hyrbil.

i usa har du tillochmed fått igenom en "lag" som gör att alla e46 ska kollas och ev repareras, men det kan ju bero på deras konstiga stämmningar hit och dit.
BU
23
BUNG
Bmw 323ci -00
Är det någon som vet vars man kan köpa det där subframe kitet?
Länk här, dock från usa

har du provat att få det lagat på garanti från bmw?
BU
23
BUNG
Bmw 323ci -00
Det går inte på garanti.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.