|
|
|
|---|---|
|
Ska byta grill på M3an imorrn och undrar hur man lättast och smidigast tar loss frontspoilern+ hur lång tid det tar om man håller relativt högt tempo... Kan vara bra att veta för att planerna kvällen... Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
Har gjort det förra helgen,tog ca: en dag. Börja med att ta bort blinkers,lysen,dimljus sen har man bort stötfångarlisten,skruvar mot innerskärmen och dom fyra 13mm muttrana fram.Dra spoilern/stötfängaren framåt så är den lös.(passa ev.givare på luftkanalerna till bromsarna)Tror jag har med det mesta,fortsätt sen med grillen. Hoppas att det går bra ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Finns det inte nåra plastpluggar som bak man behöver ta lös??? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Ja man måste ta lös plasten under som sitter framför hjulen. Det går nog snabbare ,för sen så rensade jag spoilern för att lacka den. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
vet inte om min 325'a har samma fästen till spoilern.. men finns en mängd bilder från då jag rev loss min front här om veckan.. kika på sidan.. något av arkiven.. Länk |
|
|
Jag tror att det står i mektips här på sidan, är inte säker.. Men det är inga problem att ta bort den, ta bort de 4 bultar som sitter under listen fram(den breda svarta listen) sen tar du bort de skruvar som sitter i hjulhusen, som skruvas fast i spoilern.. sen e det bara att dra rakt ut.. kolla bara så att du inte drar av några kablar. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.