AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Byte av katalysator.

ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Hej,det har låtit lite skumt från avgassystemet ett tag nu,så under och titta lite,det var löst i katalysatorburken.Måste man byta hela det främre partiet av avgaset då,det är ju en hel bit,kolla lite pris på det 7500kr,det var ju nice.Någon som har lite mer tips på detta,bara byta till en universial kat,är det svårt eller?
Conan999
Hel biten efter katten behöver du inte byta. Köp en ny universalkat på Biltema, Mekonomen etc

Conan999
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Efter katen har jag nytt Ferrita sport system så det förstår jag att jag inte behöver byta,men den främre delen där katalysatern sitter är inte delbar utan helt ända upp till grenrör.
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Har tittat på univesalkattar men dem har ett rör fram och ett rör bak,men på min bmw så går där två rör in i sidan på katalysatorn,skulle vara svårt att få till det.
Conan999
Jaha det är kanske så det ser ut. Är ett par år sen jag hade BMW nu.

Conan999
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
nellis:

Du skulle kunna kolla om nån svetsare kan kapa/svetsa in denna på lämpligt ställe:

Länk

Sen är det ju bara för svetsaren att svetsa/fixa på ett Y-rör till ditt bakre Ferritasystem...

Eller så kan svetsaren kapa främre rören på lämpligt ställe och där svetsa på ett Y-rör, så kan du köpa denna billiga metallkärnekat:

Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, sista länken ska vara denna:

Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.