|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det finns modellbilar i skala 1:18 av E34 med breda grillen? Vad jag vet finns det bara svarta, gröna och silver av 535i -88? Skulle vara kul om det fanns ex. 540i -95! | |
|
Det finns det inte tyvärr, den finns ingen E34 med V8 nos oavsett skala, däremot finns det sedan en tid M5 3,8 5vxl i 1/43, är man duktig bör en egen ombyggnad inte vara omöjlig, såg en som höll på bygga en E34 Touring av 535i-88:an:) Stephan |
|
|
Åh fan! Att bygga eget är omöjligt för mig dock :) Hur är det med E39 då? |
|
| Tyvärr ingen E39 i 1/18. Finns i 1/24 och 1/43. | |
zcooter |
På ebay.de, har jag sett e34 i en blå kulör. Har inte koll på vilken skala eller front den finns i. De brukar dyka upp lite då och då Sedan finns det 20 st mugelloröda modellbilar, dessa såldes med jubileums M5:an i numrerat upplaga (20 jahare motorsport GMBH) heter den bilen |
|
Den blåa E34:an är en M5:a,med felaktiga hjul.Tillverkaren är Del Prado. Dock så har den dom tunna njurarna.Den är i skala 1/43. Finns ytterligare en M5 E34 i 1/43 från Neo,men dom är dyra och inte speciellt fina.Fortfarande med dom tunna njurarna. |
|
| zcooter: De Mugelloröda är alltså från BMW? Då kan dom vara i 1:18 med andra ord? Dock lär dom inte dyka upp till försäljning särskilt ofta! Men är dem föreställande en standard E34 M5 eller en 20 Jahre? | |
zcooter |
Har aldrig sett, inte ens på annons en 20 jahre motorsport model men jag utgår från att det är en lillebror till ovan nämda |
| Själv har jag förutom en blå M5 i 1/43 (med fel hjul som sagt) även en röd E34 Touring i 1/43. Den är ursprungligen köpt på BMW i tiderna. Jag har köpt den på Ebay | |
|
Där ser man. Igår gick även en 1:18 E34 Art Car på eBay: Länk |
|
|
20 jahre motorsport är också 1/43. Har hellre inte sätt nåon till salu. E34 Art Car kan nog fortfarande köpas genom BMW. Här finns en lista på olika e34 modeller. Länk |
|
|
Den enda 20 Jahre 1/43 jag överhuvudtaget hört talas om är en Holländare som finns på m5board.com som för många år sedan köpte en på loppmarknad och har den på vinden, aldrig sett någon bild på den eller någon annan, dyker en upp handlar det om tusentalskronor. Stephan |
|
|
Skrolla ned lite på denna sidan från Hekorsa,så hittar ni en annan udda M5 e34 modell. Länk Om man gillar E38,så har denna firman fina sådanna också. Har själv köpt 3 olika,och är jätte nöjd. Tycker att dom är rätt prisvärda också,kostar 29 EURO. Finns även en 1/24 modell på 535i e34 från Schabak. Har en sådan i mörkgrön metallic. Mycket fin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.