|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Man kör inte ifrån polisen hur lätt som helst för de som kör i trafik och övervakar har ofta trimmade polisbilar och förarna har dessutom träning i avancerad bilkörning. Drar jakten ut på tiden får dom hjälp av andra patruller och hjälper inte det lägger dom ut spikmattor. Det är nog få som klarar av att köra ifrån polisen och klarar man det är det nog mest tur. Att försöka köra ifrån polisen och sen antingen krascha eller ändå åka fast är ju väldigt mycket värre än att stanna och ta sitt straff för fortkörning. |
|
| Spider: Trimmade polisbilar? Källa? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Oavsett hur fort en polisbil kan gå,så är det oetiskt att en polis skulle köra 250+ på almänna vägar! Mvh Patrik |
|
Är det etiskt att fortkörare håller 250 på allmänna vägar då? |
|
|
ja ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
t80196: som sagt, ingen som tror det.. men vad gör det. Den är trimmad ifall du missat det, 140HK.. det blir runt 8kg per 1HK och om en E32 735 väger 1800kg så blir det 8.5kg per 1HK. Men snabbt gick det inte från 150 till enligt mätaren 200.. Sen när har en hastighetsmätare visat 100% korrekt? OBS: jag kallar alla FWD för ruttna ;) |
|
|
jag åkte i 180 som min citroen maxade en morgon vid 4 på e14. ser snuten komma på en grusväg 100m från där jag kom. blått blixter direkt när jag passerade. höll stumt några kilometer och pallnitade å tog av in på en gård. han slå av bilen och hä ner ena rutan lite. syrener hördes och sen braka de till så va de förbi i full kareta. hade tur som tusan den kvällen. vet att polisens v70 är chipade. så de gör garanterat 250-260+ å de går fort dit. BMW ownz |
|
|
Vet inte vad ni andra tycker men min åsikt, och den är högt bestämd, är att väljer man att försöka köra ifrån polisen så är man nog inte särdeles bemedlad å huvudets vägnar. |
|
| en kompis försökte köra ifrån snuten i en ascona B 1600: smart va | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.