AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.563

Tro det eller ej, men det är sant! Tur eller vad?

Sida 1 av 2
Satt i bilen med en polare idag och han skulle ut och testa bilen lite på motorvägen. Han drar upp den till 220km/h och vem dyker upp på högra påfarten?! Jo polisen. Detta var ju det värsta som hade hänt någon av oss. Jag menar ligger man i 220km/h och polisen kommer flygande på påfarten säger ju sig själv ren MARDRÖM!!!! Hur som helst så fick han lite panik och tänkte att nej jag tänker inte förlora körkortet på det här viset utan jag drar på och kör dem ikapp mig så har jag åtminstone försökt fly. Tror han drog upp till 260km/h, men tyvärr närmade sig polisbilen oss hela tiden och slutligen hann den ikapp och vi insåg att det var rätt kört så jag bad kompisen att ta nästa till höger och stanna. Kompisen blinkar till höger och ska ta avfarten och vad händer då!! POLISEN bakom oss fortsätter köra rakt fram.???!!!!!!!!!!!!!!! Först trodde vi det var ett jävla skämt, men detta är sant. Hur kan detta vara möjligt? Varför blev vi inte stoppade???? Vi spekulerade lite i detta och kom fram till att dem måste vara Ghost Rider som satt i polisbilen :D. Jag menar fallet var ju solklart???

Tro fan att kompisen är lättad. Även jag som slapp uppleva det värsta, men tyckte att det skulle vara intressant att dela med mig denna historia.
n0
11
n0rlen
318IS COUPÈ -92
Tur i oturen! Jag skulle gärna vilja ta pulsen på din kompis där :)
Jag har sett mycket rädsla förr, men det här tog ju priset. Var lite rädd att han skulle svimma och då hade ju det kunnat sluta mycket värre.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Polisen har säkert varit på väg till en olycka längre fram på vägen eller något annat.

Tur att inget hände dig, din kompis eller alla medtrafikanter, när två grabbar kör 260 km/t med en hög puls och ena ögat i backspeglen. Han förtjänar att bli av med kortet.
Jo man kan undra om det var som så att dem fick en annan ut utryckning eller att det var en olycka, men det konstiga är att polisen aldrig satte igång blåljusen eller liknande. Han körde med normal belysning, men förbannat snabbt.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Hur många polisbilar med all den utrustning de har i bagaget, klarar att komma på en påfart dær en bil på vægen susar førbi i 220, och sen jaga ikapp trots att bilen framfør ger benet och økar till 260?

Polisbilen torde ju då gøra 260+ utan større problem, eller så ær det skapligt optimistisk hastighetsmætare på bilen, eller historien.... ;)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ibland ska man ju ha tur :) vilken bil har kompisen?

---
Min BMW : Länk
Det är ju en fråga jag alltid ställt mig vad man gör om man ligger i 220 och ser en polis vid en påfart. Som tur är har jag aldrig ställts inför den frågan.
Att kliva av lär ju vara det sämsta alternativet. Har ju svårt att se om dom ska hinna ikapp om man håller 250.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Poliserna vill sällan jobba plus att alla blågula bilar är inte trafikpoliser har man lärt sig genom åren.

Märkte att även om antalet poliser har ökat väsentligt har man inte blivit stoppad fler gånger än tidigare. Det var ganska många trafikkontroller strax efter att M tog makten men sedan har det lugnat sig igen. Civilpoliser är fler men de övervakar inte trafiken i den utsträckning att detta hade kunnat påverka buskörningen :-)

stefan_batman: att stoppa er hade antagligen betytt en massa pappersarbete för poliserna, åklagaren måste rycka in mm..

Däremot att exempelvis köra mot McDonalds i full fart är mycket roligare!
Törs man fråga va din kompis har för bil? 260 km/h är ganska mycket speciellt när de flesta motorstarkare bilar är spärrade vid 250 km/h.
Känns som någon har lagt på en etta för mycket i hundratalet.
Han körde en Bmw M5 med bortplockad hastighetsspärr. Grejen är att så fort han passerade polisbilen så lättade han på gasen och gick ner till 150-160km/h och hoppades att han skulle slippa bli stoppad. Sen började paniken ta över då han märkte att polisbilen började gasa på och närma sig så bestämde han sig för att nej nu jävlar gasar jag på också. Längre fram var det mycket trafik (tur det) så fick han bromsa in och då hann polisbilen ikapp.

fredde 7
Ni kanske råkade komma åt knappen brevid sportknappen "stealth mode"???
med den försvinner både bilar och sanningar;)
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
passerade polisen på e4:an i 180 km/h på natten. en polare låg en bit efter och ringer mig när jag tagit av vid nästa avfart. han meddelar att en polisbil troligen följer mig. iochmed att jag höll så hög hastighet så hann han aldrig se vart jag tog vägen. tar ju ett tag att komma ifatt från stillastående.
te
303
ted81
BMW M3 E92
jag är imponerad....
Ni klarar itne köra ifrån poliesn i 260km/h ?

när jag var 19år gammal (ung och riktigt dum) så blev jag jagad av något som jag uppfatta som nån "rejsare".
Jag åkte p den tiden en M5 E34 3.6.
det hela sluta med vägspärr, då jag körde ifrån polisen.

På rättegången så vittnade polismannen jag hadde kört ifrån, han gav upp och kallade på förstärkning när jag gled ifrån han när han hadde nått 200km/h.

om ni undrar hur det gic så kan jag berätta att min advokat yrkade på att jag trodde jag var jagad av någon som ville råna mig på bilen .
Därför jag stannade omedelbart vid vägspärren.
6månaders kk indragning, ingen vårdslöshet eller något.
dom gick helt på min och min advokats historia :D

www.byebyepolizei.se sidan för dig som gillar bankörning
Is
468
Ismo
735iA -87
Varit nära, hade haft körkortet i 1år och skulle köra ifrån en rutten mini cooper.
Jag fick bil fan över det magiska 200km/h strecket en bit och efter en stund håller motorn på och börjar koka, drar ner till laglig hastighet och erkänner mig slagen av en skit bil som blåser förbi.

Dock jag kör om honom senare med hånskratt, för bakom honom står det en civilsnut med blåljus.

Tyvärr är det ingen som tror mig när jag nämner vilken bil jag körde med, Volvo 360GLT 1985.
Dock fick jag tyst på en kompis med Volvo 745GLT Turbo som försökte köra ifrån mig.
Du körde en 360 GLT och kallar en Mini Cooper för rutten, skitbil?

Vorsprung durch freude am fahren
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Mini Cooper är också en BMW!!
Han menade kanske den gamla klassiska Coopern?

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Denna tråd spårar ur, idioter som tror att dom kör från snuten i 260 och en Volvo 360 som gör 200..............ni skulle se min flakmoppe som jag trimmat så att den gör minst 80....på tvåan,...... då har jag en växel kvar!

Mats
BMW CS #5847
stefan_batman din polare skulle ha fällt plattan mot mattan direkt och sen inte släppt på ett bra tag då hade snuten aldrig kommit ikapp!

______
Släpp koldioxiden fri
Vad i helsicke, tror folk att detta är "Smokey and the Bandit"? Snutar är väl inte dummare än att försöka stoppa fortkörare till vilket pris som helst. Kan de hinna ikapp innan det börjar närma sig F1 hastigheter så gör de det. Annars har de andra metoder att ta till, som vägspärrar och andra polisbilar. Finns inte dessa tillgängliga så släpper de fortköraren iväg.

Men det är så blåst att försöka dra ifrån snutar, olyckor kan hända så lätt och då är en vanlig fortkörning en struntsak.

Dessutom är alla polisbilar inte trafikpolisbilar som spanar efter fortkörare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.