AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.190

Jensen-steg

Har köpt mig ett begagnat slutsteg med namnet Jensen A322LX. Någon som vet var jag kan hitta info om detta steget? Har letat men inte hittat någonting alls. Vill åtminstone veta strömförbrukningen så jag vet vad jag ska avsäkra med. Steget är på 2*150W. Tacksam om någon vet något.

VINNOM ÄCKS JUST PASSED YOU
De nya Jensen steg som ligger på 2x150w är avsäkrade på 30A medans de som ligger på 150wrms är avsäkrade på 50A så prova med 30A och käkar steget säkringen i ett mums går du upp till 50A

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Tack ska du ha för det snabba svaret. Blir till att testa i helgen då...

2x150W = 300/12V = 25, en 30 Ampere säkring borde räcka fint. Annars är det ju bara som Jens säger att stoppa dit en 40 eller 50 Amp. säkring.

Fredrik M - Z3 2.8
Detta gäller för lillebror

A222HLX Ett klassiskt Jensen steg som blivit en favorit tack vare stabila prestanda. 2 kanaligt slutsteg på totalt 250 Watt max. Välljudande slutsteg för fullregister högtalare eller bashögtalare. Inbyggt hög och lågpassfilter. 2 Ohms stabil. Guldpläterade skruvanslutningar. Har även högnivå ingång för dig som inte har lågnivå utgång på bilstereon. Inbyggda skyddskretsar.

- 2*50 Watt RMS 0,04% THD 4 Ohm
- 2*75 Watt RMS 0,1 % THD 2 Ohm
- 1*150 Watt RMS 0,1% THD 4 Ohm
- 1*250 Watt max 4 Ohm
- Frekvensomfång 10-30 000 Hz +-3dB
- Signalbrus >80 dB
- Delningsfrekvens lågpass 150 Hz, högpass 60 Hz
- Avsäkrad med 25 Amp
- 76*235*203 mm

uppgifterna kommer från

www.nardik.se
Ok, tack ska ni ha. Har en fråga till. Hur kopplar jag om jag vill ha ut all krämen på en utgång?

Finns lite olika lösningar, på en del steg räcker det att ta + från ena kanalen och - från den andra. På vissa steg finns det även en switch som skall ställas om till bridged mode. Jag rekommenderar dig starkt att kolla med en åf. hur du gör och vilken kanal du skall ta + respektive - från. Lätt att du bränner ditt steg annars.

Maila t. ex. Nårdik och fråga.

Fredrik M - Z3 2.8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.