|
|
|
|---|---|
|
har precis lagt på nya däck och balanserat fälgarna såklart sen har jag oxå besiktigat den. menproblemet är att den rycker i ratten i 50-60km sen slutar det för att börja igen i ca 130. kan det vara dålig framvagnsinställning som gör sånt? | |
|
Orunda däck kanske? Va är det för bil du har, hur långt har den gått osv? Då har du inga direkta problem med vibrationer på motorvägarna, utan bara vid 50-60. Jag bortser lite från problemen som uppstår vid överskridandet av maximal motorvägshastighet, då det kan vara svårt att få problem åtgärdade eftersom man inte kan tvinga en mekaniker till att köra förfort. Vibrerar det kraftigt i ratten vid 50-60km/h, elller är det mer ryck som att bilen spårar? |
|
|
328i T -00 med 17tum det är lite olika men den spårar lite med. men jag hade en liten snedslitning på insidan av vinerdäcken. men ratten rör sig fram och tillbaka om man släpper den |
|
| Du borde kanske beställa tid för en fyrhjulsinställning för att se över om allt står rätt till. | |
|
ja kan det bli knepigt i ratten pga dålig inställning? |
|
|
hade samma problem med min 3 serie. Jag plockade bort skivorna fram o bytte, o nu funkar det klockrent. Det var MYCKE skit o rost som låg på insidan av skivorna. kolla det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.