|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Har sökt som en liten blå på forumet om Växellådorna på 540in, Aut lådan då. Hittar MASSOR om plastkulor och tryckventiler. Jag har dock ett fel jag inte hittat nån annan har, Bilen växlar konstigt, trögar i växlarna. och ibland typ 1gång varannan vecka kan den helt plötsligt gå i "Trans Prog" nödläget på lådan, då stänger jag bara av bilen och startar den igen och allt funkar fint igen, dock kvarstår dom sega utdragna växlarna.. Backen funkar hur bra som hällst dock.Körde komisens 540 idag, och det är Stooor skillnad på växlingarna på våra bilar. Kan det vara Plastkulorna jag har problem med? Eller är det Olje problem? För lite/mycket olja? Skruvar Gärna själv, Men vad ska jag göra? Nån som har en idé om vad det kan vara? Inga felkoder fins lagrade heller. Bilen är en 540 E34-94a MVH Fredrik. Min bil. Länk | |
|
Kan va plastkulor eller oljan som sagt, När bytte du olja senast och vilken olja kör du med? om de var länge sedan och ej atf olja kan jag rekomendera dig och byta till atf olja. Beemer 4 Life! |
|
|
Har inte ägt bilen mer än 1 månad än, så Oljeservice var tänkt, men frågan är ju om det kan va kulorna, om så kan jag ju lika gärna byta dom när jag ändå byter oljan och filtret. Fast vill ju vara hyffsat säker på att det är nåt av detta så det inte är nåt annat typ lamellpaket eller nåt liknande, för då letar jag nog hellre upp en ny låda. MVH Fredde.. Min bil. Länk |
|
|
Börja med o byta oljan o filtret o se om de blir bättre? Beemer 4 Life! |
|
|
mmm tänkte det, för om jag fattat det hela rätt så brukar backen krångla om Plastkulorna e slitna? MVH Fredde.. Min bil. Länk |
|
|
Jo precis. Är dem helt kassa så driver den väl inte alls heller? Men din har ju bara växelproblem som mycket väl skulle kunna bero på fel olja eller gammal olja. Beemer 4 Life! |
|
|
Lite för lite olja tror jag på! Hade exakt det fenomenet förra sommarn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.