|
|
|
|---|---|
|
Hej. Sålde tyvärr min M3 E46 -01 för några veckor sedan. 7200 mil, så fullutrustad den kan bli, i stort sett. Gav 225 000 och köpte till CSL-fälgar och Supersprint Race-avgas och sålde den för 243 000:- Nu letar jag efter en likadan, färgen spelar mindre roll då den är snygg i allt, well silver är väldigt uttjatat. Nu är det kanske inte rätt läge att köpa, men HERREGUD vilka överpris det är för så pass "gamla" bilar. Nu till min fråga: - Hur mycket tror ni de kommer sjunka till nästa år? 01-05 spelar ingen roll om de är lågmilade och pedantskötta. Sjunker de mycket mer i pris tror ni iochmed konjukturen just nu? Hur mycket lyckades ni själv pruta när ni köpte? Vad fick ni när ni sålde era? Jag prutade från 240 till 225 men hämtade den dagen efter den kom ut på annons. Mvh Filip | |
|
Omöjligt att säga vad den kommer att kosta 2010, det blir nog mest gissningar... Sjunker runt 20-30 tusen tror jag. Men varför sälja och köpa en M3:a igen? |
|
| svårt att säga som sagt.. tor inte att dem tidiga årsmodellerna sjunker så mkt då e46:an redan tappat det mesta av sitt värde.. dock tror jag att dem kommer vara lite billigare vintertid och bör inhandlas då.. undrar också varför du sålde för att köpa igen | |
|
Ifall du sålde en 01a för ett par veckor sedan för 243 tusen så borde väll du om något ha en koll på hur marknaden ser ut? 243 tusen fär en 01a lär du väll vara riktigt nöjd med eller? Vad en 01a kostar 2010 lär väll vara svårt att sia om, men runt en 200 ing i bästa fall kanske? |
|
| M3:an är väl typiskt en sådan bil som man egentligen inte vill sälja men i vissa fall vill prioritera andra saker i livet. | |
|
Har bilen rätt utrustning/mil/historik samt att man hittar "rätt" köpare så behöver dom inte sjunka särskilt i pris. Tror faktiskt vi kan vänta oss liknande utgångspriser nästa vår som vi ser idag. |
|
|
Redan idag kan man hitta många fin M3 E46'or en bra bit under 200.000:- i Tyskland, och det trots en mycket svag krona. Jag tror många svenskar överskattar sina M3 E46'or prismässigt. Några exempel: Länk Länk Länk |
|
|
Filip. Låter som du gjorde en riktigt bra affär på din bil, själv har jag tappat över 100000:- på 1500 mil/3år, jag tror att värdeminskningen har planat ut lite för M3 E46 när det gäller fina välskötta exemplar. Filips bil är ju ett bra exempel då han åkte nästan ett år utan värdetapp. Jag har haft svårt att sälja min och det spelar egentligen ingen roll då jag tappat så pass mycket på den och inte vet vad jag skulle köpa om jag sålde den, jag åker åndå mest i mina andra bilar. Micke Länk |
|
|
Det gäller att pruta som ett svin när man köper och det gäller att hitta rätt köpare när man säljer. Hade jag inte haft planer på hus med sambon så hade jag aldrig sålt. Jag är bara 24år och jag och min tjej insåg att vi behöver nog inte ha hus ännu :) Bor i marklägenhet idag med en hyra på 1700:- / var, billigare än så blir det inte så då kan man spara mer till bil. |
|
| Priserna lär nog stanna kvar ett tag till.. Med tanke på att dem flesta bara körs 400-700 mil om året Konstigt nog....??? eller vad tror ni.. har själv kollat efter en m3 men dem tycks stanna på samma mil tal... | |
|
Grodan; €17600 = 198600kr, €18700 = 211tkr. Dock finns det billigare vagnar, Phoenixgelb-01 med navi, delläder o 18000mil för €14999 = 169tkr Länk eller denna Imolarot med 9800mil-02 o SMG II för 183tkr i Litauen.. Länk En fin M3 E46 med bra skick/histrorik kommer ha liknande pris som i dag, priset avgörs mest hur intresserad man är som säljare, har man dålig annons och är en trött säljare känns i plånboken, sen gäller det ha ett utförande som en köpare faller för, jag gillar Estorilblau och skulle gladeligen betala 20tkr extra för att få en i den färgen. Stephan |
|
|
Stephan735i// 17600€ = 192280:- Om vi ska nu vara petiga. Jag glömde visst att Euron för inte så länge sedan låg runt 9.30. Det kanske hamnar runt omkring där snart igen. Men hur som helst så kan man fortfarande hitta billigare M3 E46 i Tyskland trots finanskrisen än i Sverige. |
|
|
Denkan: Min rullar ca 300 mil/år p.g.a att jag har fler bilar som är mer praktiska samt att jag inte använder M3:an till bruksåkning och inte heller på vintern. Micke Länk |
|
| Grodan; Kör €17600 på forex i går får du 198600kr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.