AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.885

Cabbe med tygklädsel

Sida 1 av 2
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Är i valet och kvalet.

Pusslar för att få ihop en ny 325i Cab inom ett fixerat pristak som förmånsbil.
Valet är mellan en hyfsat utrustad bil men med tygklädsel för att få in mer utrustning alternativt en bil med skinnklädsel och mycket sparsam extra utrustning.

Kan iofs strunta helt i andrahandsvärdet och välja att släppa tillbaka nycklarna efter 36 månader men alternativet kan vara att köpa loss bilen för att sedan sälja privat någon gång.

Vilket alternativ tror ni blir lättast att sälja.
Så länge det är sportstolar så hade jag valt tyg + en massa annat godis. Skinn är skönt under rumpan, men just jag kan leva utan det. Även om de två senaste bilar jag ägt har eller har haft skinn så kan jag leva med tyg om det finns annat att leka med. Men sportstolar är ett måste!

Vorsprung durch freude am fahren
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Håller med Jasko76, personligen hade jag också valt en bil med tyg + godis framför en bil med läder utan godiset.

Skinn är inte fel, men jag prioriterar det lägre än mycket annan utrustning.

Mvh
Wiberg
På en cab så är skinn nästan ett måste, mycket lättare att hålla stolarna rena när du har nercabbat. Lätt hänt att det blir fläckar om det har regnat in exempelvis.

Om du har tur kan du köpa läderstolar på en skrot. Men det lär inte vara lätt att finna.

Jag köper inte en premiumbil utan helläder. Det verkar fattigt annars...
Inte bara fläckar, det blir otroligt mycket vägdamm inne i bilen på en cab. Jag hade alla dagar i veckan valt skinn! Tyget lär inte gå att hålla rent!

///Micke
Min cabrio Länk
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag säger bara fågelskit, den är rolig på tygklädsel.......inte!
Vad räknar du som lull lull? På en cabbe är det inte mycket mer än sportstolar i skinn som behövs, det taklösa står för resten av underhållningen.
Jag har nog aldrig sett en BMW cab utan skinn så en utan bör vara en udda fågel i familjen som kan bli svårsåld, men just den punkten är ju bara spekulation från min sida så...
Jag kan med säkerhet säga att jag inte hade köpt den!
finns för och nackdelar, sportstolar med alcantara på sidorna och tyg i mitten är en läckerbit men tyg i en cabbe är väl sisådär just att hålla ordning på. en svår nöt att knäcka, skinn är bra när man ska köpa eller sälja, sen att det blir glödhett på sommarn och apkallt på vintern är en annan femma :)
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Inget tyg i en cab. Det räcker med att det regnar en gång så ser klädseln hemsk ut efteråt.

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Det som ryms inom mina stipulerade basbelopp efter rabatt är:

Variant utan skinn utöver standard:
Komfort paket
Sportstolar
Svankstöd
Vindskydd
Genomlastningssystem
PDC fram o bak
Dragkrok ( Ja jag vet,,konstigt men jag har en DayCruiser som måste bada då och då )
Klimatautomatik ( van vid att bara ratta in rätt gradantal och sedan låta bilen fixa resten)

En bil med skinn skulle utöver standard få innehålla:
Vindskydd
Drag
Genomlastningssystem
Klimatautomatik
Farthållare med bromsfunktion.

Alternativet är iofs att bortse från draget och tvingas fixa bil med drag de gånger båten ska i och ur vattnet och plocka i sportstolarna. Klimatautiomatiken har jag väldigt svårt att pruta bort för att på så sätt kunne behålla både drag och få in sportstolar.

Har även tittat på den nya Z4:an som jag älskar sannslöst mycket och mer än gärna skulle välja då den har rätt grundpris och det mesta jag vill ha inklusive skin ryms inom basbeloppen. Men jan inser att ibland är det rätt bra att ha ett baksäte vilket Z4:an tyvärr inte erbjuder.

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Om jag vore i dina kläder och funderar på att sälja bilen privat ett tag efter det att leasingperioden gått ut skulle jag utan tvekan valt skinn och sportstolar.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Håller med de flesta här, skinn och sportstolar! Du är ju själv inne på lösningen, låna en annan bil de (få) dagar du behöver använda dragkrok. Nästan billigare att köpa någon skrotbil med drag som backup...
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
SKINN! Säger jag som är inne på 3:e cabben. den första har tygklädsel (har den kvar som hobbybil)
Farthållare med bromsfunktion, är inte det extra dyrt?

Ingemar
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Varför inte köpa bilen inom basbelopp och sen lägga upp resten privat?
Är ju inga större summor du behöver lägga utöver.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
xjml:
Funkar inte på det sättet om du ska ha en bil på företaget och betala via förmånsvärde och löneavdrag, inte med våra regler i alal fall. Allt eller inget.
Lös utrustning som vindskydd, mattor, vinterdäck mm kan jag alltid köpa och sälja privat då det kan plockas ur bilen när den säljs. Men även om handlaren går med på en deal där jag betalar vissa saker direkt så är jag dompengarna fattigare när kontraktet går ut eller också "tvingas" jag att köpa ut bilen och sälja den privat men då har jag dilemmat att bilen får ett högre inköps värde för mig.

Kan ju iofs köpa en bil privat och få den exakt som jag vill har det men för tillfället passar det mig bäst ekonomiskt att ha bilen via företaget. Och då får man ta vissa begränsningar, handlar alltså mest om vilka begränsningar man ska välja.
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
välj en mindre motor å välj lullutrustningen + skinn!
jag har själv en 330 cab, å ja skulle få mardrömmar om ja hade haft tyg i den.
hajja hur mycket dam de kommer ner i dom sätena.. skinn är de bara att borsta bort eller ta en fuktig trasa så är de fixat på nolltid...

nä, väl mindre motor istället, å välj på allt extra du vill ha!

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
:-) Nää mindre motor är inget alternativ. 325:an är det absolut minsta jag kan tänka mig.

Har dock ikväll bestämt mig att om det ska bli en 3 serie cab får det bli utöver standard:
Vit bil med Korallröd skinnklädsel
Sportstolar
Förvaringspaket
Genomlastnings system
PDC bak
Klimatautomatik
Farthållare med bromsfunktion
Vindskydd

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Klokt val Sail.
Skulle inte vilja vara utan skinn i någon bil.

//Stefan
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Låter mumma!
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Bra spec!

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Klokt val!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.