|
|
|
|---|---|
| Hade tidigare problem med oljud ifrån startmotorn. Förklaringen låg i att den (?) M10-bult som håller den på plats var lös. Nu har den tydligen släppt helt eftersom drevet på startmotorn inte greppar mot svänghjulet (låter bara illa). Någon mer som drabbats av detta? Ska det verkligen bara vara en bult som håller startmotorn på plats? | |
|
Om jag hittade rätt motor så sitter den med bara med en bult,eftersom startmotorn endast roterar åt ett håll så blir belastningen på en bult. Länk 628csi |
|
|
Nja, tror inte på att det bara är en bult. Tittar man i listan så står det 2 under Qty (quantity). mvh/ Anders |
|
| Antalet som står i listan avser väl antalet i förpackningen när du beställer reservdelen? Startmotorn sitter mellan motorn och höger sidas grenrör, vilket gör det svårt se om det skall vara någon mer bult. | |
|
Tittar man på sprängkåpan Länk ser det ut att vara två bulthål till startmotorn som det brukar vara. mvh/ Anders |
|
|
En bild på startmotorn: Länk Nu borde det räcka :-) mvh/ Anders |
|
| Tack Anders! Nu vet jag var jag ska leta efter den andra bulten. Håller tummarna för att jag ska slippa skruva lös grenröret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.