|
|
|
|---|---|
|
Kollade en gång hur mycket bensin min m3 3.0 drog när jag hade kört slut en tank med relativt lätt gaspedal. Visade sig att den drog lite lite över litern per mil. Kollade även en gång efter detta då jag körde relativt mycket stadskörning samt landsväg och körde då lite mer normalt med ganska så många ur varvningar. Visade sig att den drog 1.1 liter. Tycker det är ruggigt bra då det är en 3 liters sexa vi pratar om från 94:a. Har faktiskt försökt få den att dra mer genom att gasa mer och så men den drar bara inte mer än 1,1 liter. Har som sagt räknat ut detta genom att tanka fullt och nolla trippen. Och räkna ut efter att tanken är slut. Vad drar era m3:or igentligen? Kör iofs inte ståll med min fin bil så visst kan jag säkert gasa mer och så men efter mina behov så behövs det inte mer. Mvh: Fredrik | |
|
Kör jag 50/50 alltså blandad körning så landar det på 1,2L/mil. Nu senast drog den 1,05L/mil, men då har jag kört mer landsväg. /Jonas |
|
| mina ligger väl på 1 liter milen iaf kommer inte under det knappt går ju inte att köra lugnt med en m3a | |
|
På så vis. Ja det är ruggigt bra tycker jag allt! Min förra jobbar kompis prata om att hans volvo s80 (200hk) drog upp emot 1,2-1,4 liter milen blandat. Volvo är ju iofs inte kända för att göra snåla bilar men ändå! Bmw:n är ju bra mycket roligare plus billigare i bensin. Ganska komiskt. Han bara skratta åt mig och skaka på huvudet när jag sa min drog 1.1. Mvh |
|
|
Min 3,2a drar mellan 0,9-0,93 när jag pendlar på e4an mellan Trelleborg-Linköping. Det är samma förbrukning som jag har på min 520i -94... ;) |
|
|
har bara kört min bil 2 tankar, är väldigt försiktig har dragit ur den ca 5 gg därefter kört lungt, har dragit ca 1,2, min förra bil en ford cougar drog mer. kommer aldrig köra volvo |
|
|
Minns att jag körde min 94:a från köpenhamn till Stockholm, i 130+, drog 0.87. Inte illa tycker jag. /Johan |
|
|
Min drar drar 1,15 l milen, men det är bara korta turer. Saaben jag har drar lika mycket och det är 150 hästars och 100 kilo lättare. |
|
| Det er jo helt galet bra. Min drag 1,4 blandat körning, visligen väger E46eren mere och lidt flere hk, men ändå... 0,8 er samme som min frus MB A-klasse.... | |
| Hehe hur lyckas ni me detta? Tankar alltid 20l när ja tankar.. brukar komma mellan 11 och 13 mil.. | |
|
Jag kollar alltid hur mycket bensin bilen dragit när jag tankar. När jag körde 40 mil landsväg så drog den 0.89/mil och då höll jag inte hastigheten på många av vägarna så skulle lätt kunna fått den att gå snålare endå. Senaste tanken drog den 1.08 med mycket blandad körning, oftast brukar den ha dragit runt 1.2 med mest stadskörning. :) |
|
| det är jävligt bra..för du kan aldrig komma under litern med en m50 utan vanos. möjligtvis om du kör 80 hela tiden. men bra verkningsgrad ju mer trimmat det är. | |
|
Innan jag bytte till kolfiberinsug låg den på ca 1 l/mil. Landsvägskörning i 90-100 km/h ligger den på ca 0,8. Efter insugsbytet känns det som den dricker marginellt mer men det är oxå svårare att låta bli att gasa mer pga. ljudet. Ni som har stora färddatorn. Lås upp den och ange 02 och tryck "set/res" så ser ni vad den dricker. Att komma under litern med M50 motorn är definitivt inga problem. ///M. Pedersen |
|
|
Jag har en 3,2 snittfarten på datorn är 45-50 tror och snittförbrukningen på en av "minnena" är 1,09, vet att den drar runt 0,8-0,9 på landsväg. Ska mäta med en tank och trippen någon gång. |
|
|
landsväg 0.93, bus o lek 1.4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.