|
|
|
|---|---|
|
Jag blir såååå trött och less på alla dessa idioter och klåpare som smäller upp sin dörr i sidan på en... kommer till parkeringen efter jobbet idag.. för att upptäcka att min lagungrönmetallic-bumse helt plötsligt har en gnutta vitt på sig också!!! Som tur är så har det inte blivit någon buckla eller lackbortfall, men min bumse är numera vit på ett ställe!!! Finns det något att göra för att skydda sig? Börjar fan cykla på jobbet from imorgon...! | |
|
Polisanmäl detta och försök ta reda på vem det var. Du fick trots allt en skada eftersom din bil numera är vit på ett ställe. Det går aldrig att skydda sig, spelar ingen roll hur bra man kör, var man parkerar bilen, hur man uppträder, hur god koll man än har/tycker sig ha eller ens hur försiktig man är - för det finns alltid andra i trafiken som kan klanta sig. |
|
|
Hmm... kanske borde göra det.. hmm, har för mig att om man anmäler så får man ner självrisken till 1840:- typ, med hjälp av trafikförsäkringsförbundet (eller nåt sånt). Saken är den, att jag har fått ytrost på samma dörr... men på undersidan... (tvi tvi, ta i trä). Tror ni att det går att fixa så att dom fixar bort rosten i samma veva på försäkringen?! ;) Eller lackar dom om dörren med rosten sittandes kvar? Det låter ju inte klokt.. |
|
|
när dom lackade om min gamla r5:a som det hade varit inbrott i lackades hela dörren om och jag snackade med verkstaden innan det gjordes. tipset var att rostlaga innan...annars skulle dom bara snabbslipa och blåsa på lacken. men det var -93, antar att det görs likadant numera #232 i E28 registret Länk |
|
| Självklart ska du polisanmäla detta, du har absolut ingenting att förlora, och absolut ingenting att vinna på att INTE polisanmäla. | |
|
Först vill jag uttrycka min sorg för SunKi. Jag brukar parkera långt bort och hellre gå en bit och alltid ta två luckor så att man har skiljelinjen mitt under bilen. Det är klart att det inte alltid går men man försöker iaf. Det värsta parkerarna är nog "hemmafruar" med barn där de inte hinns ha koll när ungarna kliver ur bilen och bara slår upp dörren, eller många (inte alla) med tjänstebil som inte bryr sig. /Janne |
|
|
pensionärerna på konsum parkeringen är klart sämst,har sett när dom slänger upp dörren i bilen brevid. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Usch, skulle jag se när någon gör så mot någon bil, spelar ingen roll om det är min eller någon annans, fyfan va lack man skulle bli.. tog cykeln till jobbet idag btw.. :( |
|
|
En gubbe dorg upp dörren i sidan på min bil TVÅ ggr. Först när han öppnade dörren, sedan när han satte sig i bilen också... ...trist bara att jag satt I(!) bilen. Satan i gatan gubbadj-l. ...tur för honom att det var min slit och släng bil (erkänner då) en VW Jetta -89 Annars hade jag teleporterat honom till botten på Gbg:s hamnkanal |
|
bratten |
Ställ er aldrig brevid 2-dörrars bilar (dörrarna typ 1,5ggr längre)slår lättare upp på era bilar. |
| Stämmer, jag får jämt passa mig när jag öppnar mina mastodontdörrar! | |
|
VAr glad att det inte blev en buckla iaf! Nu kanske det går att polera bort den andra färgen? Men: de som fixar bucklor ska processen göras kort med! Själv ställer jag mig ALDRIG bredvid en bil där det ens finns en tendens till att finnas barn med i bil(d)en. Detta medför att det ibland kan ta väldigt lång tid att parkera... |
|
|
Det där med cupéerna har jag inte tänkt på tidigare :-) Nu blir det ännu mer selectivt vid stormarknader. Bilar med barnstolar går bort, volvo-kombi går bort (garanterat barn inblandat) osv... Nää... Förutom att parkera långt ifrån andra så är det näst bästa alternativet att sikta in sig på minivans a la voyager dvs skjutdörrar. Alternativt ta bussen... Vet inte hur det är med E46 tex men E36:an har ju i alla fall plastlister på sidan, värre var det med Eclipsen som man hade innan, inte en list så långt ögat nådde, ej heller fanns stöt/ko-fångare. |
|
|
Enda gången jag fick en buckla var när det hade parkerat en 4 dörrars gammal 316, kollade in i baksätet på bilen, mycket riktigt så var där en bilbarnstol...mamman ska ta ut ungen och klämmer upp dörren med rumpan, ingen liten buckla heller...trist att man inte var där och såg det! By the way, jag arbetar på Östermalm i Stockholm och sitter i gatunivå, så man ser en del här på dagarna, mer regel än undantag att folk använder sig av "kontaktnavigering" när dom fickparkerar...en del är HELT otroliga, bryr sig INGENTING om bilarna framför & bakom! /Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.