|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Oj va fort det gick ska ju vara superfin bil och inte fil förstås.... | |
|
Du har ju ny bil själv ser jag. BMW har väldigt bra erbjudanden på touring har jag sett, comfort+dynamic+Xdrive+touringerbjudande till väldigt bra priser. Måste vara en av dom bästa bilaffärerna man kan göra just nu. Har du trimbox i den? Jag hade en Promotech-box i min 120d, den gick som ett skott. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Jag fick den för 2 mån sedan(den kom faktiskt 3 v förtidigt!!!). Gjorde en kanonaffär tycker jag, comfort, dynamic, metallic, drag, förv.pkt o lite smågrejer för 335. Väldigt nöjd med bilen, härlig att köra och rymlig så att hela familjen kan åka på långresa. Dessutom snygg, om än inte på långa vägar lika läcker som din. Har dock ingen trim-box-funderar på en KCR, men hustrun har samma åsikter där som när det gäller kvällspromenader till Autovation.... |
|
|
Min kom också ca 3 veckor för tidigt. Tror dom tar i lite ibland så man ska bli positivt överraskad. Tycker nästan väntandet på en ny bil blir värre för varje gång. Nästa gång skulle det vara kul att testa BMW Welt, där man kan åka ner å hämta bilen. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Grattis till en riktigt snygg bil! Om jag inte var i behov av utrymme körde jag också 3-serie coupé eller cab :-) --- Min BMW : Länk |
|
|
Riktigt snyggt med rött skinn, speciellt till en vit bil. |
|
|
40 mil provade i gassande sol, 99% av dom topless. Allt funkar mycket bra, skinnet blir inte hett ens i stekande sol. Känns som motorn börjar "släppa" lite redan, den var svår att få under litern första 20-30 milen. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Angående GPS-placeringen. Har den sugproppad i rutan just nu, men som "Gunget" påpekade helt rätt så är en Brodit-bygel mycket snyggare. Problemet är att GPSen täcker hela luftventilen i så fall, och den behövs både för varmt och kallt i en Cab. Skulle helst vilja ha GPSen sittande rakt ovanför ventilen istället om det gick. Tips? Hur har ni andra löste det? Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
Gunget |
Den täcker inte hela ventilen i praktiken och jag upplever att luften strömmar in på sidorna av GPSen i alla fall. Jag har inte upplevt några problem. Jag kompletterade mitt montage med en fast ströminstallation så att jag även slipper ciggkabeln "dinglande" i kupén. Sjukligt nöjd med denna installation. Smidigt att bara klicka i GPSen. Lät en Dialectverkstad utföra eljobbet, kostade en tusenlapp då dom var tvumgen att riva hela fronten. Går säkert att göra själv, men inget som jag hade lust att ge mig in på. |
|
Jag kollade med Brodit och fick tips på en vinklad till höger ventil. Ska nog också göra fast installation. Var jobbet en tusenlapp eller rubbet? Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
Gunget |
En tusenlapp var jobb + lite strömkabel. Bygeln och kulfäste hade jag köpt sjäv för ett par-tre hundralappar. Jag kommer ALDRIG mer ha navigator utan bygel + fast installation! ;-) |
|
Låter bra. Jag ska gå på den linjen också. Lika bra att fixa det nu direkt när bilen är ny. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Sahlback: Bara att gratulera om din bil har släppt efter 40 mil, normalt så sker det vid 6-800 mil. Min har gått 600 mil och jag har nu upptäckt att den vid senaste tankningen har sänkt förbrukningen från 1.02 till 0.96 blandad körning. |
|
|
Kan gå uppåt ett par tusen mil och det blir bättre och bättre :D |
|
|
Nä, det är klart den är "färdigsläppt", men första 30 milen blev jag lite förvånad hur mycket den drog. Ska bli kul att kolla ungefär varje 100 mil. Vågar man dra ur den redan eller är det bästa att köra lite halvlugnt ett tag till? Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Förmodar att du kört över 50 mil med bilen Sahlback? Hade nog kört en tank till lite lugnt, men efter det så hade jag nog känt på härliga ljudet från 6:an med öppet tak. Hur känns automaten? |
|
Gunget |
Sahlback - ett tips när (om) du gör en fast ströminstallation för din navigator. Det bästa stället att gå in med strömkabeln är att "smyga in den" i hörnet snett till vänster ovanför stereon. Om du känner efter så kan du notera att materialet i mittkonsolen är lite "mjukt" vilket gör att det smiter åt runt kabeln och blir snyggt och tätt. Ett annat tips är att köpa en extra strömkabel med en hona i ändan så slipper du förstöra originalkabeln (som är svindyr om det är TMC integrerat) då cigadaptern tas bort. Jag har en Garmin som har aktiv hållare. Jag vet att många navigatorer har passiv hållare där man alltid måste sicka in strömkabeln i själva GPS-enheten. Då är tyvärr ett fast montage av strömkabeln inte lika smutt.... |
|
Amet: Visst har jag passerat 50 mil till, tyvärr har jag inte semester än men se ska det banne mig bli åka av. :) Automaten är skön faktiskt, passar riktigt gött ihop med cab + sexa. Gunget: Bra tips. Ska ge dom vidare till han som ska installera. Borde det inte gå lika bra till höger om stereon? Tänkte ha en vinklad konsoll på höger ventil. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
Gunget |
Det ska nog gå lika bra på höger sida. Appropå "min" placeing av Broditbygeln - den sitter ju bara klämd i springan ovanför resp under utblåset så bygeln går ju faktiskt att skjuta i sidled hela vägen ända bort till passagerardörren om man skulle vilja det. Att ha ett vinklat fäste bortom utblåsen gör ju förvisso att man inte blockerar dessa överhuvudtaget. Men betänk att det är oerhört smidigt att ha GPSen väldigt nära ratten. Jag når nästan navigatorn med tummen på ratten! Eftersom Broditbygeln "bygger" en del utåt så har jag inte upplevt någon försämrat ventilation/kylverkan från ACCn what so ever! Lycka till! |
|
Idag ska jag lämna in bilen för sladd och Broditbygel. Ska bli skönt att slippa sugproppen i vindrutan. Har förresten satt dit stripesen nu. Gjorde det själv för jag hittade ingen som hade tid att fixa det nu. Här en bild på det. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.