AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.876

Nu väntar jag extremt otåligt på den här 325:an

Sida 3 av 6
Gunget
Jag är själv lite "halvkonservativ" med Dakotaskinn Terra (brunt). Passar dock fin-fint till Spakling Graphite!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Min färgkombo är nog inte så vanlig här i Sverige men jag har sett den på en del bilder från t.ex. USA. Tur det finns lite att välja på så folk kan få efter sitt tycke.

Nu är jag riktigt glad att det blev fel med växelllådan, en automat kan nog passa riktigt bra i en 325 cab.

Min nästa BMW:
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Dom hade hittat en grej till på bilen som jag inte beställt, nämligen Servotronic, kostar brutto 2600 kr extra, 0 för mig. :)

Den här bilen blir bara bättre o bättre, nästa gång jag kollar är det kanske en 330-motor i, haha.

Min nästa BMW:
Länk
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Auto 7h regerar, helt enkelt! =)
Gunget
Vad innebär servotronic? Är det aktiv styrning?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Haha, ja Auto7 är supertrevliga. Det är inte deras fel (tror jag) att det blivit lite strul men deras enda attityd är att göra mig som kund NÖJD.

Tror det är att den styr trögare på landsväg o lättare i stan ungefär. (bonnig förklaring)

Min nästa BMW:
Länk
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Gött att se att bilen blir mer och mer välutrustad. :)

Här kan man läsa om servotronic: Länk

Trodde att det var standard, men tydligen inte. Aktiv styrning innebär bland annat ändrad utväxling i olika hastigheter och kostar ytterligare en slant.

Mvh
Wiberg
Gunget
Aha...hur vet man om man har Servotronic?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
I mitt fall står det på specen från BMW, annars har jag ingen aning.

Min nästa BMW:
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Om två timmar, tors kl 11 hämtar jag MLP=Min Lilla Pärla. Vet inte riktigt hur jag har kunnat sova inatt. :)

Min nästa BMW:
Länk
Gunget
Rapport emotses!
Ro
45
Rob1
I3 Rex -15
530d Xdrive M-sport -17
Porsche Spyder replica -58
Jag fick min igår 325d touring, dynamic Comfort, Sportstolar, eldrag, halvskinn etc. För övrigt min tredje 325d- Tyvärr missade jag förvaringspaket och det kostar skjortan att eftermontera. Lyckades sälja den gamla en timme innan leverans av den nya snacka om flyt fick dessutom en räjäl slant extra i jämförelse mot inbytespriset.
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Trewvligt!

Hämtade också min nya vagn igår; 335i Touring, manuell, comfort, dynamic osv osv.

Den låter riktigt gött vid uppstart! En riktig utmaning att hålla igen i 100-200 mil för inkörning....

Mvh
Arese
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Nu kräver vi på autopower en rapport om bilen snarast! :-)
Gunget
Instämmer! Vi vill bl.a. höra om Steptronicen blev en hit eller inte!
Automatlåda är helt rätt i en cabbe, man ska bara glid runt och trycka lite lätt på gasen när det behövs. Vitt är också rätt färg, inte bara en tillfällig modefluga som många hävdar. I Tyskland ökar andelen vita premiumbilar stadigt. Även om det är snyggt med svart skulle jag aldrig vilja ha en svart cabriolet där man nästan bränner sig om man rör vid bilen.
Såg en fin E93 335i idag när jag satt och fikade nere på stan, vit med brunt läder och M-paket. Gissa om man blev avundsjuk...
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Ursäkta sen rapport. :)

Nu är man överlycklig ägare. Bilen är UNDERBAR! Mer info kommer...

Min nästa BMW:
Länk
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Automaten känns verkligen helt rätt precis som ni säger. Ger ännu mer glidkänsla.
Den röda skinnklädseln till Alpinvit och listen av svart pianolack är så lyckat! Ska fixa mer bilder men jag jobbar tyvärr just nu.

Min nästa BMW:
Länk
Vi väntar otåligt på bilderna.

@Gunget: Att du har Servotronic märks jätteväl när du står stilla och ska vrida på ratten. Servotronic i E38:an gör att du utan problem kan stå helt stilla och vrida på ratten med lillfingret trots 255 breda däck i fram. När du åker i farten så märks det att det finns en ökad tröghet i styrningen.
Gunget
Vad sa dom på Auto 7h då? Typ "ja du grabben, ibland ska man ha tur" appropå att du fick en massa utrustning som du fick gratis? ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.