|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
"Byggbilderna" på länken. Jag håller en massa tummar att den kommer till vecka 30 för då börjar min semester. Min nästa BMW: Länk | |
| Grattis du lycklige fan ; ) ; ) Den var fin... | |
|
Visserligen "bara" en 325i men vad 17, 335i blir ju så dyr så man snart är på M-nivå. Min nästa BMW: Länk |
|
|
Som Borat skulle säga - verry niiice! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Mkt fin. Snyggt med rött i en vit bil. Bra motorval. Gratulerar! |
|
| stiligt, klassisk kombo som alltid står sig! | |
|
Tack. Hur ska man klara 6 veckor utan bil? Har bilabstinens redan. Min nästa BMW: Länk |
|
|
Fick besked idag att bilen är färdigbyggd. Det går tydligen på ett par dagar. Nu återstår bara evig väntan på båt->halmstad->Auto7 i Borås. Ska tydligen ta 3-4 veckor. Synd man inte bara kan få åka ner och hämta dom direkt! (trummar otåligt på bordet) Min nästa BMW: Länk |
|
|
Bilen är i Sverige men när jag kollade reg.numret hos vägverket så står det att den har automatlåda. Hade beställt manuell. Vad ska jag göra om det är så? Min nästa BMW: Länk |
|
Gunget |
Tacka och ta emot! |
|
har du chassi nummer så kan jag be min vän i importcentret i halmstad gå ut och kolla i bilen. //P |
|
|
Pavel: Jag PMar dig chassienummer. Cab-vädret nu så jag hoppas det går fort från Halmstad till Borås. Det är nästan otäckt att veta att den står där nere när man väntars så otåligt. Får väl svänga ner i helgen med kikare. :) Min nästa BMW: Länk |
|
|
Jag vet inte hur känslan är i den automaten. I Automobils test nyligen av 325i Cab så gillade dom inte riktigt automatlådan utan tyckte man hellre skulle välja manuell på den. Jag har ingen egen erfarenhet av den. Min nästa BMW: Länk |
|
| En ganska stor och stark sexa i en cab borde väl passa riktigt bra ihop.. Skulle också tacka o ta emot om BMW "bjöd" på automaten.. | |
|
Hade varit helt ok om dom hade råkat göra en 330 av misstag också. :) Min nästa BMW: Länk |
|
|
Gratis automat är inte fel, om du nu trivs med den. Kanske lika bra att ta en tur till ÅF och provköra någon bil? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Sahlback, Min kontakt var på semester, så jag kunde tyvärr inte få fram något från Skandia i Halmstad. Ledsen. :-/ //P |
|
|
Verkar som bilen är pg och kanske kommer redan i morgon. Känns som dagarna för julafton när man var liten. Tack ändå Pavel. Min nästa BMW: Länk |
|
Gunget |
Det här känns ju lite rafflande - Steptronic eller inte Steptronic! Verkar ju dock lite märklilgt om dom skulle ha missat en sådan central grej som typ av växellåda. Måntro hur vanligt det är att specen blir "fel" på beställda bilar? Sahlback - har du dubbelcheckat i dina papper att det verkligen står manuell? ;-) |
|
Jupp. Så långt är det även bekräftat av min säljare. Om sen BMW Sverige eller Tyskland har gjort fel återstår att se. Hoppas bara resten av specen stämmer, typ blandsvart list, USB och sånt, men det är ju inte avgörande grejer. Grymt nyfiken på besked men jag kan ju inte ringa o tjöta på min trevliga säljare flera gånger om dagen. Nån här som har steptronic-lådan i en 325? Gillar ni den? Min nästa BMW: Länk |
|
|
Hejsan, Jepp, har automaten i vår 325a. Jag kommenterade faktiskt senast igår kväll till min sambo hur nöjd jag är med den. Tycker den fungerar mycket bättre än automaten i vår förra E46 330. Och det främst på grund av att: - Den har en extra växel vilket gör att utväxlingen känns helt rätt, sjätte växeln gör motorvägskörning behaglig (blir ju dock samma effekt med sexväxlad manuell låda..) - Motorbromsen är mycket kraftigare vilket jag uppskattar, kan dock vara personligt. - Växlarna hålls kvar oftare vid kraftiga accelerationer vilket för mig ofta är en klar fördel om man vill släppa av lite men stå på igen strax efteråt. Utöver detta har den ett kul sportläge och hyfsat bra fungerande steptronicfunktion. Växlingarna går väldigt smidigt vid normal körning. Så för att vara automatlåda tycker jag att den fungerar klockrent. Sen är det väl inte alla som uppskattar automatlådor direkt.. :) För mig överväger dock fördelarna de eventuella nackdelar som finns. Mvh Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.