AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.284

angående inkoppling av dvd? har tv.

Jag tänkte försöka mej på att koppla in dvd eller något liknande i min bil bmw 740 95,

jag har som sagt orginall tv i den, men eftersom satelit inte längre funkade tänkte jag försöka byta ut den mot dvd, är detta möjligt?
något som gjort detta och vet vad jag ska göra?

hur ska jag koppla in dvd ifall man vill ha det? alla svar är tacksam,

behöver väl beskrivilgt i mina detalj hur jag ska göra,

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
Backes ljudbyggeri gjorde jobbet i min bil. Jag köpte en Nextbase portabel DVD och Mattias monterade dit den med ett fäste mellan stolarna, vid telefonen.

Vidare monterade han in en video-adapter i bilens standardanläggning så att bilden kommer även på skärmen fram och ljudet kommer ut i bilens ljudanläggning. Coolt, funkar bra.

Du skriver satellit-TV, men du menar nog digital-TV? Nextbase har även en kombinerad DVD + digital-TV med skärm för ca 2800 kronor. Köp den och dra antennsladden så kan du se på TV igen!
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Lasse-SL500> Du har ingen bild på installationen så man får se hur det är utfört.....blev nyfiken då jag går i egna tankar!

MVH

JIKen
ne jag syftade på att orginal tvn är satelit, om jag inte misstar mej helt,
men hur som helt spelar det ingen vidare roll,

jag ska nog försöka bygga lite, men jag tänkte vart ska man dra kablar ifrån, där tvn junken sitter i skuffen, eller ska man ta ut panelen fram och hitta en kabelhärva där som man ska använda?
någon som vet?

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
me
161
merza
750ia-95
Följ mektipset om digital tv-box
Och koppla dvd spelaren/tv-spel i boxen
det brukar vara 2 scartuttag på boxarna
jag valde sagem den är på 12v
Halvorsen;

Nej, original-TV:n är en helt vanlig TV, den tar emot TV-signaler som sänds via vanliga TV-master genom luften. Vet inte varför du fått dille på satelliter? ;) Kanske blandar du ihop det med GPS och Navi, som får sina signaler från satelliter?

Den vanliga TV-mottagaren är analog, och kan inte avkoda de nya digitala signalerna. De digitala signalerna är fortfarande luftbundna, precis som analog, men sänds på ett annat sätt. BMW säljer en hybridbox, som kan ta emot både analoga och digitala format, men den är rätt dyr. Det är elektronik för någon hundralapp som behöver kompletteras för att avkoda den digitala signalen, men BMW tar 5-10 000 för detta. Hmmm.

Du ska koppla in dig där bak till vänster i skuffen, en video-in på aux. Sen dras sladdarna under klädseln, under baksätet och mattan fram dit telefonen sitter, mellan framstolarna.

När jag vill ta in DVD:n i bilens ljud och bildanläggning rattar jag in TV på A/V ingången.

Kolla merza:s tips oxo, det är användbart.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Tror att jag har kablar för detta liggandes hemma. En kontakt att koppla in till videomodulen så att man kan koppla in dvd eller digitalbox.
Den kabeln blev över eftersom jag kopplade in dvd och två skärmar bak i stället. Dvd spelaren hade dessutom fm sändare så jag rattar in ljudet via radion. Bild för tv och box har jag inte fram eftersom det är barnen bak som kollar film och jag kollar gps där fram.
Har för mig att kabeln heter audio/video kabel och jag köpte den från Tyskland för något år sedan.

Hälsningar
aimo@snusfabriken.com
tack så mycket för alla svar ska börja söka på lite olika dvd,er som jag kan använda mej av, så ska jag se vart detta leder:p blir spännande,

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.