AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
47.543

Min nissan micra drar era m3:or

Sida 2 av 3
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Säkert går den bättre idag!

Du verkar ha fått till den riktigt bra, ska bli kul å se vad den presterar nu....

Lycka till med bilen, och har du dragit en z06, då är det inte många som kan sätta emot något!

Ps. Kör mot den gråa m5 e60 nu på eventet, den är inte å leka med :)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Som jag skrev så formodar jag att det var en C6:a, eftersom Z06:an går otroligt bra.

Ang M5 e60 så kommer jag inte ha en sportmössa... :)

// Thomas
kan man använda samma trim å 135:an som på 335:an??
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
bmw_jerry>> yes det kan man :)
135 är väl något lättare och enligt mig ballare :D varför är det ingen som bygger på en sån
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Serie 1 är för tjejer :-) Skojar bara. det finns massor med mods man kan göra med 135, det är bara att läsa... Länk
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Skulle vilja se den där Micran ta några kurvor =) *mooohahah*
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
bmw-jerry: Tror det bara skiljer 50-60 kg på 135 och 335 :) 1an är tyngre än man kan tro..

//Erik
bmw-erik:visst är 50-60kg inte mycket men jag tror att det finns en hel del vikt att ta bort :D gillar 135 väldigt mycket, den är riktigt cool och häftig och dessutom för den tankarna lite till e30 vilket är ett ännu större plus :D om några år då priserna sjunkit så får det nog bli en sådan :D
Sk
17
SkyNet
'08 BMW 135i Silver/Black
ja ja Enrita!
Jag fandt -10 kg pä nye fälga...

Hactsback är for tjejer.. ikke coupé!

Check it out Jerry! Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fina Fälgar!
SkyNet: i like :D jag är kär i dem bilarna
Conan999
Big Tom: Det enklaste att se skillnad på en vanlig C6:a och en Z06 är fälgarna där den sistnämnda har dubbelekrade(fetare) fälgar.

Conan999
BMW-erik:

Micran har faktiskt goda köregenskaper standard. Är som att köra go-kart.
Finns en liten filmsnutt där en Micra kör om en Ferrari på bana. Den lär ju dock inte vara standard iofs ;)
Länk

kosmaghz
haha, jobbigt för ferrarin!
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Hade jag haft en Ferrari och blivit ifrånkörd av en micra så vet jag inte vad jag hade gjort.. Kan tänka mig att det är samma känsla som när jag blev omkörd av 2st mini cooper på knutstorp i somras fast 100 gånger värre..

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Hurvida min hoj skulle ta alla vet jag inte.. Det är en Ducati 916SPS med 121 "riktiga" bakhjulshästar och är lättad med ca 15 kg mot orginal.

Så med 121 häst på ca 200 kg med lite soppa så hamnar man på 0,6 häst per kilo. Det räcker mer än för att jag inta haft några problem med varken Porshar, M3 CSL´r eller C5:or. Den klipper även äldre Yamaha R1:or och iprincip alla nya 600:or jag dykt på hittils.

Men den är LÅNGT från snabbast. Snarare i den lägre divisionen av hojar. Herregud, en VANLIG GIXXER 1000 stånkar ju ut 180 häst på lika många kilo.. Enda bilen som tar en sådan som jag vet är Veyron.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Bayer_Aleks
Original ska mätas mot original annars är det ju ingen match. Då kan man ju ta en F1 mot en Micra o skratta åt det också. Men visst ser det ball ut att en liten sketen micra kan gå så jäkla fort :)
kosmaghz
Det roliga är ju prisskillnaderna...

En liten bil som micra med all trim osv slutar max på 300k kanske? Och då är det dyrt trim och riktiga grejer...

En ferrari, 5 mille?

Det är jobbigt när man sitter i ferrarin och har betalt sönder sig, så kommer micran och drar dig haha... kanske ska skita i min 330 och satsa ännu mer på micran!
En ferrari kostar snarare drygt 1.5 mille (F430) och jag tror det är få ferrariägare som primärt köper sin bil för att rejsa vid rödljusen... Dessutom är det svårt att få en trimmad micra laglig, för vissa är det viktigt. Personlig tror jag de flesta hade tagit ferrarin i vilket fall, gissa varför!

Sen är det ju kul att se att folk får fart på sina bilar, oftast en del jobb bakom (vilket jag tror andra bilägare också uppskattar).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.