|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
kosmaghz |
Som rubriken lyder så har jag en micra med en unik motor i, och jag antar vilka utmaningar som helst från er. Äger själv bmw och älskar bmw, men sanningen svider.... Har dratt flera m3:or med god marginal vid stoppljusen. Ville bara skratta lite åt er hoppas ni inte tar åt er Ett forum måste ju ha humor också... Mvh / K |
Gemini__ |
Kul, släng upp en film på fartvidundret där man får höra den jobba lite. |
|
Berätta berätta... ///BMW - Was sonst! |
|
| Måste vara kul att ha en riktig "sleeper". Berätta vad du gjort med bilen. Men kom ihåg en sak, allt du har modifierat i din Micra, det kan även modifieras i en BMW ;-) | |
| om du är i stockholm tar jag upp utmaning :-) | |
|
Tror det var tidningen Bilsport som anordnade någon racedag i Göteborg som jag besökte för ett par år sedan. Där fick de som ville anmäla sig och köra strippen på tid. Minns att Qvarnis var där men att hans it´s fun fick problem med växellådan och inte kunde starta. Cyklonrobban sopade banan, men det som gjorde mig mest imponerad var alla fiat Uno, Nissan Micra och andra "fjuttbilar" som presterade helt grymma tider. |
|
| JAG MED!!!!!!! HA HA LÄTT.....nämn bara tid och plats....i'llbe there man... | |
|
Micra...kul! Hittade denna film, en Micra med Hayabusa motor och bakhjulsdrift. Länk Humor :-) mvh/ Anders |
|
| Haha skön film! En Micra på syra! :) | |
|
Jag kan vara med! Om jag får använda hojen.. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
kosmaghz |
Haha... bra att ni har humor... De små bilarna har klart bäst tider... Flesta tror att hästkrafter är det som gäller, men vikten bl.a. är lika viktig när det gäller prestandan. Vad väger en bmw m3 e46 respektive e92 har glömt siffran? 1,5? 1,7? 2? Lättad micra = 6-800kg. Dvs lika mkt hp med halva vikten = myckeeeet bättre prestanda vid hastigheter under ca 160km/h. Nice klipp det där, han har roligt. Min micra har egentligen bara en turbo och bytt motor samt lite diverse andra delar (koppling, bromsar, avgas, insugsdetaljer) som jag fixat fram billigt på skrotar, kompisar mm. Har laddat 1.5bar max. Ej bänkad! Amullo, du åker nog ifrån oss alla om du ska ha hojen! :) Mvh / K |
|
själv ligger jag på c:a 430 hkr, 530 nm och c:a 1,3 bar.....jag äter både gamla och nya m3:an till frukost ;) några exempel har gt3:an en traktormotor? Länk gallardon får pisk upp till 200 km/h Länk |
|
|
Hmmm... Den där 335:an känner jag bestämt igen. ;) Jag fick några trevliga race igår (med samma 335:a som på filmerna) mot en gul Corvette C6 eller Z06 (ser fan ingen skillnad på dem). Vi körde både från 0 km/h och från ca 70 km/h, och jag tog honom relativt enkelt i samtliga intervall! Killen i Corvetten tackade trots allt glatt för rejset efteråt, men hade nog inte riktigt förväntat sig resultatet som blev... :D // Thomas |
|
| big tom>> he he grattis igen ;) | |
|
Bomis Länk Här får ni stryk av en gubb merca ;) Sen så undrar jag vad han höll på med i z06, då den är en raket i jämförelse |
|
|
Nog tycker jag att en M3a bör slå en Micra. Så mycket sämre än en M6 kan den väl inte gå? Länk |
|
|
Hehe, Lite väss och de små rackarna kan vara riktigt giftiga, i synnerhet på kortare distanser. Länk mvh/ Anders |
|
|
Cado ---> Vem skrev att det var en Z06:a? Jag har för mig att jag skrev att jag inte hade en aning om det var en C6:a eller en Z06:a. Förmodligen var det den förstnämda. // Thomas |
|
kosmaghz |
335 e feet, tänkte köpa den för ett tag sedan, ångrade mig sen. Tyckte den är lite för dyr och att om man kör bilen så är man väl säkert FÖÖÖR rädd om den. ***hålet kniper igen när man parkera den vart som helst och lite sånt där. så man blir bara irriterad. Funderar på att fixa upp min 330ci 04:a med kompressor eller nåt, har sett att ess har massa steg till den. TS3 verkar inte någon i sverige ha testat så vitt jag vet. Tråkiga är att det kostar som F****************N att låta de göra allt åt mig, och jag har ju knappt tid eller verktygen för att göra allt själv just nu i alla fall. Allt under 400Hk känns tråkigt nu för tiden hehe... Förresten, har någon erfarenheter av viktreducering av e46:an här? Mvh / K |
| Vad jag vet så finns det inte så många gula corveter i våra trakter, och den ända gula som jag har sett köra runt omkring, är en z06, men det kanske finns flera.... | |
|
Ingen aning faktist. Det enda jag vet är att den hade en grön bilhandlarskylt, vilket borde innebära att ingen privatperson i Västerås ägde den. BTW: Filmen du länkar till är när 335:an endast hade DP´s, luftfilter och mjukvara som enda modifiering. Idag har det tillkommit okattat Milltek, IC och avskärmning till filtrerna kombinerat med en ny vassare programvara. Och jag behöver INTE vara datatekniker för att lägga in programmet, tar ca 1 minut ifall du undrar... ;) Tror 335:an hade haft lite mer att säga till om idag faktist... :) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.