AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
996

Farenheit problem i displayen...

Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
Hallå där...

Tänkte fråga er om ni har nån aning om följande:

När jag imorse skulle åka till jobbet så när jag skulle stänga av bilen å nollställa tripp-mätaren...lr nolla "milmätaren", efter de fick jag se att klimatanläggningen hade ändrat sig till Farenheit i displayen...å så vitt jag vet så hade jag fingrat på de två små spakarna i instrumentpanelen...glömmer alltid vilken som e till klockan å till milmätaren.

Men vore grymt tacksam om nån av er hade lust att skriva hur man får tillbaka till "Celsius" igen....

Mvh Perra
Jag har inte instruktionsboken tillgänglig just nu men där står det hur man ska göra.
håll inne trippmätaren med tändningen på och slå av tändningen med knappen intryckt. klart!
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
testade nu, höll inne trippmätaren med tändningen på och sen stängde jag av tändningen, men de va fortfarande Farenheit...gjorde samma sak med den andra knappen men samma sak där.

Bilen e en 325 ci cabrio -01

Tack för era tips å råd:)
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
ingen som har någon idé om hur man ska gå till väga för att ändra tillbaka?
Tacksam för era svar...

//Perra
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Om det är samma som mina e46:or, så är det den högra knappen i instrumenthusen, samma som du vrider för att ställa klockan. Tryck 1 gång för att ändra till F, nästa gång du trycker blir det C. Tändningen skall vara på hela tiden.

BMW CS #5206
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
hmm...de måste ju bara va så som ni säger, men jag får de fasen inte att funka...har ett batteri som e riktigt dåligt men de ska väl inte ha med de att göra tycker jag!? Får testa sen igen. Men trycker jag på den högra knappen så ändras klockan till "AM" och trycker jag en gång till så blir de "24h" men inget händer med klimatanläggningens display och tändningen har jag på. Riktigt skumt om ni har fått de att funka...kan ju iofs testa å ringa till BMW å fråga dom, de borde ju dom kunna svara på tycker man. Tack för era svar iaf...uppskattat med snabb hjälp=)

Mvh Perra
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Hur gick det? :)
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Sätt på tändningen, tryck på BCknappen tills temperaturen visar sig. Tryck sedan på högra knappen så ändrar du mellan celsius och fahrenheit.

BTW...det var vi som pratades vid idag på telefon, 2ggr hihi :D
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
Aaah äntligen...de va precis som du sa Dani...tusen tack för hjälpen=)

Mvh Perra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.