|
|
|
|---|---|
|
Undrar precis som topic. Har det på 330in och det är ju vanligare med SMG 1 på M3 E36 än E46 så därför jag frågar här inne i stället. Finns kanske någon bättre eftermarknadskoppling också? Vet ni hur mkt en org koppling kostar? MVH | |
| Tror inte det finns någon förstärkt koppling till 330 smg rakt av. Sedan tror jag själva bytet inte ska vara några konstigheter dock har jag för mig att man ska "nolla" lägena i hydralenheten i bmw dis tester. | |
| Okej, får bli till att lämna in isf. Skulle vara kul att veta om någon här inne ens fått sin koppling bytt på sin M3 E36 :) | |
| jag bytte koppling på min m3a i vintras gör smidigt faktist inga problem alls lite skillnad när bmw skulle ha typ 8500 spänn för byte av lamell å tryckplatta jag gjorde det själv gick på ca 2500 för allt :) | |
|
Hej! Läste någonstans att en finne gjort om en smg1 till manuell för ca 7-10000kr. Kanske vore nått? funderar själv på att göra det |
|
| Hehe tro mig, jag har funderat i dom banorna jag me :) Är det så billigt så är det ju helt klart intressant. Borde väl inte vara allt för mkt som behövs bytas? Förutom själva lådan då... | |
| Kan passa på att fråga här. Visst borde inte det vara nåt som bilprovningen säger något om? Om man har bytt till manuell alltså. | |
| jag har alla delar till att bygga om en bmw smg till manual , växellådan är ju en manuel från början bara att det är en "robot" (smg) som växlar ist , det man behöver är en kopplings pedal, "fästerna sittter redan orginal, bara att smäcka dit inne i bilen , sen den indre hydralpumpen, bara smäcla dit också, sen måste maan ha "spaken och den satsen" går att ta tex 325, 320 , 525 , 520 eller dyligtt, , det tråkiga är att man måste ha "smg lampan som lyser men går ju plocka lampan om man vill , sen ska man dra 2 säkringar , tror det är 101 och 29 vet inte säkert. men jag har min m3 på verkstad nu, kan inte dom fixa min smg så smäller jag dit manuel! :D , har ju skiten hemma så = ) | |
|
Coop: tala gärna om om du försöker göra om den till manuell steg för steg efter du fått den att funka klockrent. Är själv intresserad av det du pratar om :) |
|
| visst kan jag göra, väntar bara på att få hem bilen = ) från bmw i vimmerby, sen blir det manuell, kan ta bilder osv, | |
| Vi undrar hur det går för dig coop =) | |
| Länk | |
|
Enligt denna tråd så lyckades coop fixa sin SMG-låda genom att byta o-ringar i pumpen: Länk |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.