|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har nyligen sålt min M5 E39, letar efter E46 M3 Cab. Men jag tycker att priserna som begärs i annonserna är väldigt höga. Länk Tittat lite på den här: Länk Ska åka upp å titta imorgon om jag hinner, men jag tycker att det är lite många frågetecken, åker iaf. Bra att ha många bilar i ryggen när man väl står framför rätt bil. Då vet man vilken som man ska köpa. Någon som köpt eller sålt en E46 M3 Cab nyligen som kan bjuda på lite information. Vet att det är helt rätt säsong att sälja sin Cab nu, men löjligt höga priser imo. | |
| Chefen köpte en imolaröd förra helgen för 220 med hardtop.Den var svensksåld med 6400mil och jag tror det var en 01a | |
|
20002tii Tack, bra att veta. Låga mil, imolaröd är en underbar färg om man frågar mig. Hardtop är väl värd ca 15'? |
|
|
Priset på begad Hardtopp brukar ligga på ca 15. Men då kanske du måste lacka om. Ny kostar ca 30. Om du köper bil utan hardtop så se till att den är "hardtoppförberedd". Hardtoppen gör bilen mycket mer användbar året runt... Jag valde att köpa en bil med den hardtopp som bilen leverats med som ny. // Edvard |
|
|
Det som slår en när man tittar på Blocket, är hur många det finns till salu ! Det borde vara läge för att pruta ! Det finns hur många vanliga e46 cabar som helst till salu också. Problemet är väl att säljarna redan fått så många samtal typ...hej kompis....dy fåår 200 lappar och hellre behåller bilen än säljer till skambud. |
|
|
Kan bara säga att jag inte lyckades pruta ner den M3:a som jag lagt handpening, en enda krona (hos handlare)! Finns många "vanliga" M3 E46 där ute som verkar vara smått iskalla på marknaden, men när det väl dyker upp en lite speciell bil så finns intresset! Har precis sålt min 330Ci AC Schnitzer och idioter som förösker storpruta finns det gott om kan jag säga. Vilka skambud man fick via mail av oseriösa köpare som på allvar försökte övertyga mig att min bil inte va värd mer än ca 100'. La ett mail till de idioterna som storprutat att bilen nu är såld för en summa på nästan de dubbla av vad de erbjöd. Inte för att de hjälper dessa människor som lever i en egen värld. |
|
|
Det är lågkonjunktur och E46 M3 cab är troligen hur dyr som hälst att äga. Min erfarenhet, jag har just köpt min bil och letat hela våren efter rätt bil, är att det är svårt att få tag på rätt cab. Svensksåld, inte 8 ägare på fyra år och under 7000 mil och någorlunda rätt pris. Ofta är bilarna import, 6 ägare och 11000 mil på mätaren, saknar hartopp och är inte hardtoppförberedd årsm 03-05. Sen vill jag ha en 318, 320 för att de går att försäkra med normallön. Med min spec var det inte lätt att hitta rätt bil. E |
|
|
Detta är min personliga åsikt, I vintras och i början av våren kunde man se Coupe -02 med under 10' mil för ca 180'. Cabar var naturligtvis lite dyrare. Men dessa priser som folk begär nu, visst det är helt klart cabsäsong! Men kom igen, ingen verkar ju sälja. Vill inte upplevas som någon storprutare, men jag är villig att betala ca 220' för en i mkt fint skick med rätt historik. Ser ut som om man får pruta 40-50' för att göra den affären idag. MVH Martin |
|
|
Martin_M: Var såg du dessa bilar för 180'? Jag följde annonserna rätt mycket då jag själv hade min förra M3a ute på annons och vad jag minns så fanns det inte en enda -02 för ca 180'.. // Daniel |
|
|
Martin_M: Undrar oxå vart du hittade dessa M3:or för 180'??? Jag kan bara hålla med Spajjs, jag har jagat den rätta M3:an sedan hösten -08 och under den tiden har jag inte sett en enda M3:a -02 runt 180', Speciellt inte de som har gått under 10000mil... Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: Glöm inte ta bort bilen från dig anv. här :) // Daniel |
|
|
Jag kollade ca 2ggr per dag i vintras då jag var på jakt efter antingen M5 E60 eller M3 E46 Cab för rätt pengar. De här var inga Cab utan Coupe. Såg en -02 med ca 7000 mil gå för 180'. Vill minnas att den var silver metallic. Sen även en som gått ca 9000 mil för annonspris strax över 185'. Även den silvermet. Bilarna låg ute ett par dagar, kanske var det så att de var "för" billiga. Men lite surt att slanta upp större summor när man sett bilar gå till dessa priser. Även M5 E60 såldes väldigt billigt i vintras. En Sv såld silvermetallic, 1 ägare, 2000mil för 399' En "indianapolis?" röd, vit läderklädsel, hade också rullat ca 2000' mil såldes för 400' kr |
|
|
Martin_M: Ok, säger du det så ska jag inte säga emot dig även om jag inte kan minnas dessa bilar men det kan oxå ha att göra med att jag direkt sorterar bort dessa prisdumpade M3:or. Finns en anledning till att de är så billiga tex. dåligt skick, utan servicebok, +15 ägare mm mm. Då anser jag att de objekten absolut inte är intressanta att jämföra med en välskött, välservad bil med få ägare. Säger inte att dessa bilar är osälgbara och att de ska bojkottas. Men samtidigt känns det som att i alldeles för många fall så bedrar snålheten vissa snåla köpare, som kanske inte har så mycket att putta in i en beg. bil, ser det som en chans att äga en M3 till ett billigt inköpspris. Detta utan att tänka på hur mycket större risk det är med dessa "lågpris objekt" och att de troligtvis kommer att bli bra mycket dyrare i längden osv. Så inom ett år är troligtvis bilen såld igen kanske 1 eller 2 gånger... Slutsats: "Man får vad man betalar för" anser jag vara väldigt slående när det gäller köp av M-bil! Mvh Jimmy |
|
| Kommer också ihåg dem som begärde ca 180. Fanns även en M5 e60 upp i norrland, sv-såld, blå, mkt utr, 7000mil, som låg på annons för 379 under en väldigt lång tid.! | |
|
Hej, jag har oxå följt priserna på M3 e46 länge o har tänkt köpa en igen nu....var o kollade på en Smurfblå -02 cab i sthlm idag som de begärde 239 för men det var rena rishögen i mina ögon, säljaren tyckte att man fick inte mer bil för de pengarna?! Ändå stod det TOPPSKICK i annonsen!! Tur vi ändå var i stan annars hade jag fan krävt bensinpengar..... |
|
|
Den första jag talade om var 1ägare sv-såld. Såldes till någon här på forumet som lade ut den direkt igen på annons med vinstintresse. Klart att detta talar för ett allt för lågt slutpris men ändå. 1:a ägaren var 55 plus, hade tagit bra om bilen. Bilen som såldes var en -02(inga problem med magnetventiler lr diverse motorkampanjer från BMW), därför jag letar -02 och framåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.