AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.854

Lackkonservering Västerås

Hej på er!

Det börjar bli dags för mig att lämna in bilen på en lackkonservering i området kring Västerås. Innan ni börjar skriva att det bara är att söka så finns det tonvis med läsning så vill jag bara säga att jag läst en massa. Grymt bra läsning som ger mycket kött på benen. Det jag främst är intresserad av är erfarenheter från personer som just lämnat in sina bilar på behandling i Västerås eller i närheten av, men även andra synpunkter och tankar är självklart välkomna.

När jag sökt runt verkar det stå mellan fem olika firmor som erbjuder sina tjänster, och som jag läst mycket om. Dessa är:

- Mr. Cap
- Ditec
- BVS
- Tefcar
- Tidy center

Är det någon som på rak arm starkt kan rekommendera någon av dessa i Västerås?
Mr. Cap känner jag nog att jag valt bort redan nu med tanke på den läsning som finns. Har dock inte hunnit med att jämföra priser på alla ställen än. Det jag kollat upp är dock förvånande. På Ditec skulle en behandling kosta mig 4850 kr, medan en behandling på BVS skulle kosta 3200 kr. Är den här prisskillnaden något jag borde lägga någon vikt vid, eller är det så att Ditec är så mycket bättre att det är värt 1650 kr mer?

Har läst i någon tråd att Tidy center ska vara riktigt bra, ska kontakta dom imorrn för att få en prisuppgift där som jämförelse.

Jag hoppas det är någon som vill ta sig tid att hjälpa mig i den här "djungeln" och då främst med behandlare i Västerås då det verkar skilja ganska mycket beroende på vem som gör jobbet.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Har oxå funderat på å lämna in min 330 på lackkonservering snart så skriv gärna vad du får för prisuppgifter hos dom olika firmorna...
BVS har ett bra rykte.
mikboi: Absolut, det ska jag göra. Har inte hunnit kolla alla än men fått några uppgofter också. Du får gärna skriva om du hör något positivt eller negativt om något av dessa ställen så det kan underlätta valet. För det är inte lätt, då jag inte är så insatt och att det viktigare är att hantverkaren är duktig. Dom priser jag har i nuläget är:

Ditec: 4850 kr
Tidy center: ca 4800 kr
BVS: 3200 kr

Alltså ungefär liknande pris på två, men mycket billigare på ett. Är det så att alla tre är lika bra är det ju ett givet val, BVS. Men om det blir ett bättre resultat på något av de andra ställena får det givetvis kosta lite mer.

Blev lite nyfiken på tefcar också och försökt läsa lite om det, någon som har någon bra erfarenhet av det?

Clubsport: Tack, alltid bra att höra från någon som är nöjd. Ska åka runt och få lite mer prisuppgifter och bilda mig en uppfattning sen får vi hoppas jag kan ta ett beslut.
Synd att det inte är någon som har erfarenhet från någon av dessa firmor i Västerås som är inne och läser. Dock lutar det ändå åt att köra på Ditec.

Detta kan vara en dum fråga, men ställer den ändå. Om jag lämnar in min bil på Ditec här i Västerås och sedan flyttar härifrån. Måste jag då komma tillbaka hit till den här anläggningen för återbesök? Detta kanske inte gäller just Ditec då den finns i många andra städer.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Hej, du kan nog besöka vilket ditec-center som helst för deras återbehandling.

På deras hemsida under länken "frågor och svar" står:

"Måste samma center som gjorde grundbehandlingen utföra Top-coaten?
- Nej, du kan lämna in bilen var du vill bland våra ca: 80 anläggningar"

Jag gjorde en Ditec på min 325 E90 och blev mycket nöjd! Bilen blev blankare och det var mycket lättare att ta bort smuts!
Min nuvarande 335a var MrCap:ad av tidigare ägare och där känner jag inte alls att det ser lika bra ut som bilen jag Ditec:ade.

Men jag tror även att det kan bero på det slitage som förre ägaren utsatte den för samt att det nog är individuellt på vem som utför behandlingen. Så jag vill inte snacka "skit" om någon särskild firma, kan bara bedömma utifrån mina personliga erfarenheter.

Is
468
Ismo
735iA -87
Arboga bilvårdcenter i Köping är bra
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Nu är det några år sedan jag anlitade DITEC i Västerås, men jag var besviken på hållbarheten på deras behandling. MrCap däremot har jag varit nöjd med, bra och trevliga killar och det gör ett bra jobb oavsett vad det gäller. BVS har jag aldrig anlitat, men de har tydligen polerat den M3 e46 som finns till salu på M-bilar i Västerås och den har en grym puts.

Jag har själv jobbat som rekondare en period och är även ganska petig när det gäller lack och sånt. Helst gör jag jobbet själv och använder då proffsutrustning, men det är inte alltid man hinner med och då brukar jag anlita MrCap på senare år då det är en ok kompromiss. Är dock sugen på att testa BVS efter att ha sett resultatet på den M3 e46.

Kan även passa på att tipsa om handtvätt på MrCap emellanåt på vintern. Är typ 100 kr dyrare maskintvätt och ger ett grymt resultat.

Fler bilder på www.vetterskog.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.