AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.037

Så nu var det dax ROST i E61

Sida 4 av 4
ya
7
yamahasweden
330d Touring -01
De här 2 bilarna det gäller VET jag alltid varit handtvättade UTAN avfettningsmedel och INTE stått otvättade någon längre tid med vägsalt. Just bara fönsterlisterna (högblank) som blivit angripna och inget annat. Tillverkade -06 och -07. Var de tidigare bättre kanske? För övrigt varnade meken på BMW att E60-bilarna har extremt dåligt (omdesignat i sista stund) elsystem som får problem med att "fukt tränger in i kabelstammarna". Jo man tackar....
D_
37
D_09
525 E61 -05 - SÅLD
Dax att damma av denna tråd igen..
Passade på att visa min baklucka när jag var vid förbi versta'n och givetvis åtgärdas det på garantin men troligtvis inget luckbyte...

Dessutom står dem inte för lånebil under tiden så det kommer ju kosta mig en massa slantar för hyrbil i ca 7-10 dgr.

Fick ni andra lånebil under tiden bilen var på verksta'n? Om det är ett garantiärende så bör det väl ändå ingå så att kunden inte står kostnader p g a bristande kvalitet kan man tycka..

D

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag fick inte hyrbil men inte f.. skall det ta mer än 1-2dagar min lucka var lackad och klar så jag bara åkte dit med bilen fick skjuts hem .
Och hämtade bilen samma kväll igen helt perfekt service på Paulssons bil i Munka ljungby (Ängelholm)
7-10 dagar måste vara ett skämt de skall väl inte bygga en ny bil till dig

Ha de T
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
På så nya bilar borde komponentbyte vara obligatoriskt. MYCKET svårt att får stopp på redan påbörjad korrosion.
Att laga är bara konstgjord andning och förskjuter problemet till nästa ägare som står utan garantier. (tanke bakom detta?)
Att min gamla 523 börjar se tråkig ut på insidan av dörrarna (Kittvalken) gav mig visserligen nästan hjärtattack, men är ändå budgeterat i prisbilden totalt och ngt man bör förvänta sig på en 12 år gammal bil numera med 18" mil på nacken.
(Har även upptäckt galvsläpp på dörrspeglar under list)
Troligen är väl både huv, 1 dörr och skufflucka bytta för de är kliniskt rena och i nyskick.

Stillaman
D_
37
D_09
525 E61 -05 - SÅLD
Det låter som en smidig hantering.

7-10 dgr är vid lagning av rosten + lack..
Även om de byter luckan måste den lackas och då vill de ha in bilen för att få exakt nyans. Men i det senare fallet antar jag att bilen inte behöver stå på verksta'n och vänta på att luckan ska härda..

D
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
D09, inte lackar de väl med karta på såpass nya bilar?
Tror de kör efter modellunikt färgnummer bara.

Stillaman
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@D_09
Ingen ny lucka utan nedslipning och omlack.
Ingen lånebil.
Verkstadsbesöket tog en vecka.

Sen gjorde de så dåligt jobb att jag reklamerade det efter 8 månader då blev det så här:
Ingen ny lucka utan nedslipning och omlack igen.
Lånebil.
Verkstadsbesöket tog 2 dygn.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vad gäller E39:ans kittade skarvar så håller enl. min erfarenhet en blästring och grundning med etsande grundfärg längre än en utbytt karossdel. Den nya delen är lika ogalvad under kittet och korrosionen troligen påbörjad innan delen ens är lackad.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Någon som hittat rost på E60 ?
St
120
Stillaman
Lexus GS 450H
BMW 523i
Lexus IS 200
Anders-72, skojar, eller skämtar du? menar du att det ff. ligger reservdelar med samma konstruktionsmiss i lager?

Stillaman
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Min utbytta huv var rostig på ena sidan efter mindre än två år. Det hela handlar om att kittet finns på dörrar och luckor vid galvning. Tunnare vattenbaserade lacker och tunnt eller obefintligt med klarlack på insidan av dörrar etc. samt kanske vattenbaserade kittprodukter som blir hårda med tiden borgar för att fukt når den ogalvade ytan.
Troligen har ingen ändring gjorts på produktionen. På nya bilar vänds karossen med luckor och dörrar runt i betbad och ED-lack på linjen.
En dum fråga kanske ,dock så ställer jag den :)
ska köpa en E61 inom snar framtid har jag bestämt mig för ,så
även om jag köper en begagnad bil och den får rost ,gäller garantin fortfarande då även om den är köpt begagnad?

mvh
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Bodyman: Ja
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.