|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Ja min bagage lucka var det inga som helst problem med men det verkar vara lite olika beroende på var man bor i landet Hoppas att det löser sig Ha de T |
|
| Jag kan inte låta bli att lägga in en liten notis här, jag har kört både E46 en 00:a och en Z3-97:a samt nu en 523 E60 05:a och jag kan säga att alla dessa har varit fria från rost, jag har däremot ägt en 08:a Peugeot 308 som redan efter 3 månader och 1200mil bubblade i bakluckan!! Den bilen lagade Peugeot och det gick nästan ytterligare 3 månader innan bubblorna kom tillbka, då trodde jag att jag kunde KRÄVA ett byte av luckan...men icke, ny slipning och ny ommålning...detta på en bil som var 7 månader och rullat 2000 mil!! Gissa varför jag kör BMW igen idag! | |
|
Peugeot Johan bra tänkt sen om man skall vara ärlig nog åker man väl bättre i en beg. BMW än i en ny Peugeot Ha de T |
|
|
Hade min bil på service hos Theandes i Lund idag. Hade letat efter läst denna tråd i forumet och fann tyvärr rost i min lucka också, en liten blåsa som de ska fixa på garantin, men enligt verkstaden kan de ej säga om det blir utbyte eller rep... Bilen är från 2006 och har ju flertalet år kvar innan garantin går ut. en ny lucka kräver ju även ny lack, medans med en mindre reparation kommer rostskadan med all säkerhet tillbaka, av två onda ting vilket är det bästa, att byta bakluckan i framtiden eller nu?? |
|
|
daneish: JAG skulle väntat med reparationen tills några veckor innan garantin går ut.. Tja,dvs OM du själv "står ut" med rosten tills dess och du dessutom ska ha kvar bilen en längre tid. Mvh Janne. |
|
|
Janne: kanske lite trist att vänta tills 2018...;) ___ //Ulf |
|
|
He, he...ok,tolv år var ju lite lång tid. Men vänta "ett tag till" i alla fall :)) Hade för mig att det var sex år...hrmpff. Mvh Janne. |
|
|
Ja...tolv års GARANTI menar jag naturligtvis. Mvh Janne. |
|
| Håller med. Det är fan skam. Det är samma sak som Mercedes hade för ett tag sedan. Va in med min E39 på Bmw, dom sa att E60 och E61 hade dom mer problem med än E39......... | |
|
Har en e60 525 04. blev helt skogstokig när jag hittade rost på min. bakre vänster däck straxk ovanför är den en pytteliten rost prick, samma på taket nära förardörren är den en liten rostprick. Kollat och det ör inga stenskott. Sjunker bilen mycket i värde pga det? |
|
| Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G. | |
|
Mannion 10 åk in och få det lagat på garantin sen är det problemet ur världen Ha de T |
|
|
Hmmm, har haft funderingar på att byta upp mig till en e61 nästa år. Att den "bara" rostar på bakluckan kan jag leva med, men nu verkar det som om dom rostar mer än så.. Men är det någon som har fått byta dörrar? Detta med rosten är tragiskt på annars så underbara bilar :-( |
|
|
Gordon - tvivlar på att tråden är representativ för beståndet. 5-serien har ju så sent som i våras fått utmärkt betyg i rosttest. ---- BMW CS #6212 |
|
| Det verkar högst sporadiskt med rostande E60/61. Naturligtvis kan väl bakluckan på E61 vara en svaghet men har ju själv en 05:a E60 helt utan rost, och har tittat på en 525:a 04 (E60) som rullat 22.000 mil och hittade faktiskt inte ett smack på den, särskilt misstänkt var jag på bakluckan som jag var mest nyfiken på..men inget här heller! Men rätta mig nu om jag har fel, är inte huv och skärmar i aluminium på E60? | |
|
@Peugeot Johan Ja |
|
| E60 har flitigt med korrosion rund fönsterlisterna. Ibland redan efter 2 vintrar. BMW dalande kvalitet är vida känt. | |
| Att BMW har rostskyddsgaranti är rena skämtet. Dom kommer att hävda att du bär ansvaret genom att du inte vårdat din bil på rätt sätt. Jag vet flera som fått det svaret. | |
|
yamahasweden man kan ju bara beklaga de som inte fått rätt mot BMW, kan ju iofs vara så att just de inte sköt sina bilar Jag har aldrig haft de problem du syftar till varken på mina E39 or eller min nuvarande E61 Ha de T |
|
|
Är det såpass dålig kvalité på moderna bmw eller är det ägarna som inte vårdar till 100%? Menar inte att klanka ner på någon, alla har vi ju olika metoder med att tvätta och tycker olika. Jag själv handtvättar mina bilar 2ggr per vecka, och torkar torrt efteråt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.