|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
JanneT jätte bra länk men fakta är ju det som gäller som jag skrev i början så är många drabbade |
|
|
Grandy vill gärna svara dig men hur ? hittar inte din mailadress har aldrig gjort det |
|
|
Grandy har gjort ett inlägg i din gästbok Ha de T |
|
|
Tack thom525, nu skall jag gå vidare med detta. (Du kan skicka PowerPost under varje användare, Det står "Skicka PowerPost till denna PowerUser", men det gick lika bra med gästboken för min del.) Förövrigt så skall man inte nog inte dra för stora slutsatser ang rost på E60/61. Som det verkar nu är det endast bakluckan på Touring som är drabbade pga felkonstruktion. E46 och E39 var det mycket värre med. |
|
|
Grandy du skall veta att jag gått igenom dörrar och dylikt med lupp men har inte hittat mer som tur är garantier är inte för alltid |
|
|
Läser man rapporten från Korrosionsinstitutet så har bakluckorna fått anmärkningar för E60-serien om ytrost tyvärr. En tanke jag också fick är att en BMW oftast blir mer tvättad och mer underhållen än en volvo Mer rost kanske om man sköt BMW som en bruksbil typ volvo |
|
| Det verkar helt kört att få en ny baklucka i Göteborg, har pratat med både Wölkes och BMW Group. De säger samma sak att de byter inte luckor som de gjorde tidigare. Så nu skall bilen antagligen in för att göra om jobbet hos Bilskadecenter då BMW skyller på dem som gjort ett kasst jobb... Det betyder att man blir av med bilen i över en vecka igen. | |
|
Grandy hur funkar det med lånebil under tiden ? Kostar det ngt ? Jag menar att man inte skall betala för det när de har gjort ett skit jobb Sen går garantin ut efter 6 års som ny bil då gäller inget eller vad menar de ? Hoppas att andra gången gillt och det skall hålla denna gång T |
|
|
Rostskyddsgarantin är väl förlängd till 12 år fr.o.m. Maj 2004? Mvh |
|
|
Jag har också noterat små bubblur i lacken när jag öppnar rutan på bakluckan (klassiskt..?). Bilen är uttagen i nov 2004, kan man få detta åtgärdat på garantin? Jag har köpt den beg. men det kanske inte har någon betydelse? D |
|
|
Nov 2004 är ju innanför rostgarantin oavsett 6 eller 12 år. så åk till BMW och få dom att titta på det. E60 har ju 12 års garanti vad jag förstår, så det hastar inte(kanske smart at vänta tills angrepen är större så du får en ny lucka??kolla bara hu lång garanti du har...) MVH Sakke |
|
|
Ok tack, jag ska titta närmare på det så kanske det är på flera ställen. Verkar ju onödigt att börja rostlaga en så pass ny bil, kommer ju med stor säkerhet tillbaka så ny lucka vill jag ha! D |
|
| D_09 om du läser Grandys inlägg så skall du kanske vänta till det ser värre ut så du verkligen får en ny lucka och så att de inte bara lagar den för som du skriver så kommer det gärna tillbaka rost eländet alltså | |
|
Detta är ju surt! Jag som så småningom tänkt skaffa mig E60 men ligger helt klart lågt ett tag till. BMW Vs Volvo, ja det enda positiva man kan säga ang. Volvo är att S80 helt enkelt inte rostar men förövrigt så är S80 döden på de flesta vis. Jag hade en S80 i en och en halv månad men sen blev jag tokig, frugan med. Så summan är att BMW får bli ganska rejält dåliga innan jag väljer en Volvo framför BMW, håller nu tummarna att det bara är bakluckor och inte mer detaljer som rostar på E60/61. /Tobias SUPERNATURAL |
|
|
Helt klart är det tråkigt med rost men BMW tar sitt ansvar i allafall i mitt fall så det är bara att handla Ha de T |
|
|
Så nu har vi bilen på verkstaden för baklucks byte skall hämta den i kväll. Det tog ett par veckor att få hem och lackat den nya men nu e vi på G Ville bara hålla Er uppdaterade i frågan Ha de T |
|
| Har själv hittat rostbubblor på bakluckan under bakrutan. Sen har jag lacksläpp på båda backspeglarna. Enligt BMW så utesluts backspeglar samt rails från rostskydds garantin. Hade ett liknande problem med en Audi A6 avant -06 jag hade tidigare men där var det inga problem. Goodwill gick det på eftersom nybilgarantin gått ut. Då är frågan är Audi mer mån om sitt märke än BMW? För mitt förtroende för BMW är nu naggat i kanten precis som mina backspeglar. | |
|
Hade lack släpp på listen på taket på min förra E39 den ville de inte heller ta som goodwill lättmetallen hade ärgat så färgen släppte Man tycker att det är ganska kass att det inte är goodwill på det Roffo har du varit inne med din baklucka ? Ha de T |
|
| Ska in på tisdag på service ska ta det samtidigt. Ja jag menar då bilen kostar en halv miljon borde det ju vara lite tillmötesgående. Jag hade ju lätt gått med på att ta halva kostnaden eller något. | |
| Min bil är fixad nu igen och hoppas det inte kommer tillbaka efter ett år. I mitt fall hade lackfirman gjort ett slarvigt jobb som fick reklameras efter 8 mån. Denna gång ser det faktiskt mycket bättre ut även om jag helst skulle sett att BMW bytte ut luckan helt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.