|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hittade rost i bagageluckan i helgen Besökte BMW i dag de bytar bagageluckan på garantin det var inga konstigheter Men till frågan är jag ensam eller det är fler här som har samma problem ? | |
| Bagageluckan nu igen ... | |
| Var på luckan kommer det? | |
| Tog du något foto på rosten som vi kan få se? Mer detaljer om exakt var den satt? Kan ju vara bra för andra att veta var man ska leta någonstans... | |
|
Det var längst ner på luckan i den lilla skarven på insidan och det var inte mycket trodde aldrig att de skulle byta hela luckan Till saken hör att BMW har restnoterat bagageluckorna och han hade ytterligare en bil på väntelista så kolla så ni inte får samma problem Ha de T |
|
| Min ska in på måndag för rostlagning på bagageluckan,byter dom bara vissa eller? | |
|
Bmw Ängelholm ja man får väl inte skriva va det heter men IvanDK du vet byter den till mig och det är inte mycket rost tycker att det verkar konstigt för du borde vara med din i Hbg om jag sett rätt Lycka till T |
|
|
Jag har varit inne med min två ggr för bagageluckan. Förra året lagade dom rosten. 8 månader senare var den naturligtvis tillbaka. Åkte till Wölkes istället för Bmw Göteborg. De byter heller inte luckan utan vill laga den igen... Och detta är tydligen Bmw Tyskland som bestämt. Jag sa att jag avvaktar. @thom525 Är du helt hundra på att du får en ny lucka? |
|
|
Så här ser det ut hos mig. Länk |
|
| Thom japp den ska in på Pbil i hbg,har faktist fått signaler om att dom ska vara seriösare i ä-holm. | |
|
Verstadskillen sa att han skulle ringa mig så fort han fått luckan och den var lackerad så svaret på Grandy,s fråga måste bli ja skall se om jag kan lägga upp bilder lite senare men det är mer än ditt det kan jag säga Ha de T |
|
|
Menar du, ni att det kommer rost på era E60/E61 -05or en bil som är drygt 3 år gammal???Hur är bilarna efter 6-8år??? Har de inte lärt sig fortfarande att göra bilar som tål vatten, min E39 håller moder natur att ta tillbaka med besked, skulle byta till en E60 framöver, men börjar tveka riktigt ordentligt nu. |
|
|
BMW är bättre än genomsnittsbilen, men mycket mer än så vet jag inte om det är. Rost på E60 är inte försvarbart efter 4 år. Skönt att det går på garantin. Ungefär som alla otäta E60-framlampor som släpper in fukt som inte byts ut. BMW:s goodwill, någon som vet vad den omfattar specifikt? BMW CS #1812 |
|
|
Det är ALDRIG den lokala BMW-handlaren som bestämmer om dessa ärenden, ALLTID BMW centralt! Så det spelar ingen roll till vilken handlare ni åker. I vissa fall kan iofs den lokala vara lite slö att föra ärendet vidare, vilket jag inte förstår för de får ju betalt för att göra jobbet, så stå på er bara. Mvh |
|
|
Passo222 du har rätt så om man får problem hos den ena så kanske det vore klokt att åka till en annan För att få sitt fall provat sen vet jag ju inte hur mycket eller lite det måste vara I övrigt är jag fortfarande efter 7 BMW mycket nöjd med bilarna har aldrig åkt (billigare) menar storlek på bil vs bensin och har aldrig haft dyrare rep på mina Bmw,s har kanske bara haft tur men men |
|
|
Passo222: Jag har haft ett par stycken bilar inne på garantiåtgärder för rost och för några år sedan skulle allt fotograferas och sedan fick man vänta på godkännande från Tyskland. Men de senaste gångerna så har den lokala BMW-verkstaden själva godkänt att åtgärd kan göras. Förmodligen drunknade BMW i Tyskland i dessa ärenden och delegerade ut beslutsfattandet... Trist att se detta på E61 för efter flera E39 med div rost så hoppades man ju att kunna byta upp sig till en rosfriare modellserie vad tiden lider... ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Tja, mig veterligen så har E60/E61 ytterst sparsamma rostproblem... Snarare så(om man läser diverse "rostrapporter/undersökningar") att den är en väldigt motståndskraftig vagn/konstruktion mot rost..totalt sett. Men ok...bakluckorna på E61 ska ju inte ha rost redan, det är ju inte bra alls naturligtvis. Bilen är ju relativt "ung" ännu.. Man får väl hoppas att det är ett begränsat problem detta.. Mvh Janne. |
|
|
Janne: det är min uppfattning också när det gäller E60/61 och fram tills nu har man inte hört speciellt mycket så därför blev jag överraskad över att det var såpass många med rost som skrev i tråden på bara en dag... ___ //Ulf |
|
|
Det är enligt BMW Tyskland och Bilia(Bmw) Group Göteborg de plastlister som går lodrätt på sidorna som är felkonstruerade och gör att det börjar rosta. Hur de är felkonstruerade förstår jag inte. Jag tänker kräva en ny baklucka. @Thom525, PM gärna mig din verkstadskilles namn och nummer så kan jag ha dem som referens för jobbet hos BMW här i Göteborg. |
|
| Jamen oavsett om den anses som bättre än snittet är det bedrövligt - snart skäms jag att köra BMW. Otroligt uselt dåligt! Att dom inte bryr sig. . . . | |
|
Länk Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.