|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 6 växlade lådan är väll helt klart att föredra med tanke på att du får lägre varvtal på motorn vid vanlig landsvägskörning och med den stora 6an så betyder det inte att du behöver växla hela tiden | |
| 6 växlade lådan är väll helt klart att föredra med tanke på att du får lägre varvtal på motorn vid vanlig landsvägskörning och med den stora 6an så betyder det inte att du behöver växla hela tiden | |
|
Jag har en 330Ci -03 6 växlad, med facelift... Tycker inte alls att det är bökigt med 6 växlar, karaktären på motorn är helt egen jämfört med många andra bilar, råstark i hela registret och drar på fan så mycket bättre än min tidigare 325 e36 :) Hämtade min från gbg till luleå, och då låg förbrukningen på 0.76L / Milen, i ganska laglig fart. I stan och lite blandad körning 1.02L / Milen, ganska lika jämfört med e36an, för den drog också 1.02L, dock kom den aldrig ner på 0.76 :) Har aldrig kört en e46 325, men en e39 525 -02, men 330in är något helt annat enligt mitt tyckte :) |
|
|
Bränsleförbrukning kan vi vara överens om att den varierar från bil till bil, dock kan vi vara säkra på att bmw gör ruggigt bränsleeffektiva bilar! Jag tycker nog inte att du skall lägga för mycket vikt vid den sexväxlade lådan, för om du lyssnar blint till alla röster här inne så är du snart uppmanad att köpa den faceliftade e9x modellen då den har alla de bästa uppgraderingarna och den snyggaste fronten, du kan ej heller leva utan m-paketet ; ) Då djävlar sköts den bilbudgeten i sank! Jag har den femväxladelådan i min -02a och den är ganska lågvarvig enligt mig och inte alls högljudd eller på annat sätt störande vid normal motorvägsfart. E46 är även prefacelift en snygg och tidlöst designad bil som lär hålla designmässigt flera år framöver. |
|
|
Böir de en 330 blir de en 01 eller en 02 med 5 växlar. Nyare räcker tråkigt nog inte budgeten för. Men jag blir jätte glad för en 01 =) |
|
|
köpte min andra 330 ci för 5 dagar sen, det är en riktigt fin bil ......men viktigare att du koncentrerar dig på att hitta en i bra skick än hur många växlar den har, sen kan du göra som jag själv planerar att chipa den och på så vis sänka bränsleförbrukningen samtidigt så får man 9-10 hästar ......Wow : ) |
|
|
Kan bara rekomendera 330, köpte själv min -01 1mars i år och ler fortfarande när jag sätter mig i den ;) Förbrukningen ligger runt milen för mig, men tankar iofs mest 95 och kör i stan så.. /mvh Nikke |
|
|
Saknar min 330ci 2004a. =( Den hade...... Allt. En u n d e r b a r bil!!! Skulle inte tveka en sekund - självklart väljer du 330! |
|
|
har hittat en fin 330 nu =) Blir affär på onsdag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.