|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag fick ett fel på huvudinstrumentet och jag satte i nya kondensatorer och allt fungerar utom att vägmätaren inte rör sig - räknar upp sträckan. Tripmätaren fungerar som den skall. Vad kan det vara? Och hur åtgärdar man? Ulf | |
|
Har mätaren stannat på 29996mil? Finns lite diskussioner om du provar att söka på just "29996". Min har också stannat på 29996mil och trippmätaren fungerar, men jag har inte orkat ta tag i detta så jag skriver upp och nollställer min trippmätare och summerar sedan så att jag vet hur långt den har gått iaf, visst, sniklösning men en lösning tillfälligt iaf.. Men jag minns att det finns en bra sida på nätet om utbyte av codepluggen som sitter bakom instrumenthuset och hur man ska göra för att det ska börja fungera igen.. Går att köpa nytt "kort" också på BMW, men det kostar ju säkert 3-4000kr, så det är ju aningens för dyrt för att få det att börja funka, eller ett annat likadant(samma nr osv) beggat instrumenthus borde ju fungera likaväl.. Men prova också att söka här på forumet på "Sean" om du inte får fram info på 29996. Jaja, kanske inte ett klockrent svar...men något att börja med iaf. Mvh Janne. |
|
|
Standard på alla E32/E34 byggda till och med tidigt 1989. Jag levde och var glad + räknade fram ungefärligt miltal med hjälp av tripmätaren (735i 5vxl-2/87) Stephan |
|
|
Hej! Kusligt bra beskrivning av felet. Exakt så har jag och exakt den mätarinställningen. Jag gör som du skriver upp tripmätaren men det känns ju konstigt. Jag skall leta på det du sa då jag har lite bättre tid. Är det ett nollställningsfel som går att återställa eller vad måste man göra. Om du vet! |
|
|
Länk Jo...kolla länken...där har du i alla fall en beskrivning på hur man kan göra. Mvh Janne. |
|
|
Bytte bara code pluggen i min gamla 525:a, två ggr. tom. Den första köptes på skroten. Spänningen var ju ganska stor när jag startade upp bilen första gången, visste ju inte vad den skulle visa. Den visade 256000 km. någonting. Efter ca. 2 år var det dags igen. Köpte en från power börsen här,av en kille från Luleå, troir jag det var. Den visade 223000 km någonting vid uppstart. Bilen såldes senare när den visade ca.260000 km. Det är viktigt att man hittar en code plugg från en bil med samma motor, låda osv. Här finns yterliggare att läsa Länk Mackan |
|
| Är det någon som vet vad code plug sitter om mätaren har grå baksida och sitter i en 7.30i manuell av 1989 års modell? Sitter den utanför kombinationsinstrumentet då går det väl inte att ersätta med ett nyare hus med tex blå baksida. Ombyggnad möjlig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.