AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.397

inge krut i min e30 320 -89?

Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
Hej!
jag har haft lite problem med min bil då jag hade dålig koppling. ny är kopplingen bytt men tycker fortfarande inte att det händer något när man gasar tar lång tid innan det händer något , motorn har gått lite mer än 17 000 mil så man tycker väl den borde ha lite mer att ge !?

Någon som har något förslag på vad jag ska felsöka?

Tacksam för alla eventuella svar!

MVH Ludde
Kan du vara lite mer exakt? Är den slö över hela registret, eller bara i början? Sen är ju en E30 320i inte känd som en speciellt snabb vagn.

Vorsprung durch freude am fahren
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
En e30 320i HAR inte särskilt mycket att ge, i alla fall inte under 3500 varv och uppåt... den vaknar ungefär där, och drar sedan bättre och bättre ända upp till rödlinjen...
Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
i princip tycker jag den är slö på alla växlar ettan är ju rätt trevlig om man tok gasar, nae okej men jag tror endå man kan förvänta sig lite mer av den. den är riktigt slö?

vad som inte ritkigt vad ni vill veta :/ har en polare med en exakt likadan bil och den ger ifrån sig ohyggligt mycke mer än vad min gör!

trodde kopplingsbytet skulle lösa problemet men icke!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hur ser historian ut på din bil då? är den kärringkörd alla år så lär den sotat. och om man sedan varvar en sån bil dör de av ganska fort.

polarn köpte en gubbkörd Volvo 240. den hade inte gått gått nån gång. och när han varvade å busade lite blev den slö som tusan. han blev tvungen att byta motor.
å de gamla volvomotorerna är ju inte direkt kända för att ge upp i första taget..

stötte på kille som hade 525i. den var de liknande symtom och bakrund på. (va han berättade då)

vet inte vad de har att göra med.. men gissar att de har med lagerbanor och slitage vid vissa påfrestningar. den är helt enkelt inte inkörd på högre varv/påfrestning.

sen kan de ju vara vad som helst annars. dålig gnista eller lmm som är slut. luftmassamätaren. prova byt med polarn din då? kolla så de är rent och smörj upp kontakter :/

BMW ownz
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Enor: Låter ju inte bra! Citat
"En e30 320i HAR inte särskilt mycket att ge, i alla fall inte under 3500 varv och uppåt..."

Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
dden är nog inte kärringkörd men. har gnistor på alla cylindrar.
har funderat på att komptesta och se hur det ser ut, men bilen går så trögt börjar bli less :D

men ska jag testa byta lmm =)?

funderar på köpa en nya och vassare men måste som fixa upp denna innnan=)

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kludd. ska du köpa en ny bmw som är vassare tycker jag du ska kolla/provköra en 328i :)

så nöjd att jag inte köpte en 325 :)

prova gärna olika och jämför ska du se att 2,8L motorn är mkt härligare ;)

BMW ownz
Visa användare
81
Kludd
E30 320I -89
:)
Jo alltså såg en E46 328!! som såg jävligt trevlig ut :D
har kört en 528i riktigt vrid i dem alltså:D
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
japps :) de skjuter på fint mellan 3 000 till 5 500rpm också. sen dör de fort. men varför ska man varva så mkt?

2,5L går ju som en vanlig 110hk motor tills man sprättar till på gasen mot 4tusen...

sen vet jag att just 328i (e36) är lägre/m3dämpare? och kraftigare drivlina än samma årsmodell av 325.. sen är det mycket mer detaljer. även kvalitén i den känns fylligare :)

e46 är fina bilar :) kommer du över en fin med 2,8L motorn är jag avis på dig ;)

BMW ownz
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Börja med att kolla om kamaxelknockarna är slitna. Är kamaxeln mycket sliten brukar motorn också tappa effekt. Hade en 320 -89 där knockarna var helt slut, vilket resulterade i en mycket slöare bil. Provade allt innnan jag upptäckte var det var.

mvh O
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.