|
|
|
|---|---|
|
Hej, Funderar på att byta radion i min bil för att kunna spela MP3. Hittade på ebay en BMW Professional Radio BM54 i tyskland. Jag har idag den vanliga business radio i. Vet någon om det bara är att koppla loss den gamla köpa den nya o plugga in? Behövs det några converter för kablaget? Tacksam för svar. //anders | |
|
Det är väl bara Professional radion till e90/91 som spelar MP3? Professional radion till e46 är ganska ovanlig, jag har aldrig sett någon i verkligheten såvitt jag kan minnas. Tittade även i en av de sista broschyrerna till e46 touringen och där står inget om att den klarar MP3. Vad säger säljaren? |
|
|
Det stämmer att BM54 stödjer MP3. Jag tolkar det som att du inte kör via någon CD-växlare? Mvh/ Niclas |
|
|
Varför inte bara byta till någon trevlig stereo som spelar mp3, eller t om DVD? Du får dessutom MYCKET bättre ljud än vad BMW original kan ge. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| För att det ser ut som skit med eftermonterade stereos :) Original är snyggt och fint - Andez, du kan väl messa om du lyckas med detta? | |
|
Jag tycker ju det är mer värt att satsa på Ipod-kittet som finns. Bra mycket smidigare att slippa behöva byta cd oavsett om det är en vanlig eller en mp3 cd. Någon gång måste man byta den. Sett till Ipod kan man ju ha 120 GB musik, vilket blir i storleksordningen runt 30 000 st låtar. Jasko76 har rätt om att det smidigaste är att skaffa en eftermarknadsradio, men det ser inte så snyggt ut med den här plastramen. Den kunde varit snyggare. |
|
|
Här är ett utdrag ur ett annat forum: Namn: Henrik S Reg.datum: nov 2001 Ort: 127.0.0.1 Inlägg: 1 567 Postat: 2008-12-13, 12:45 Till att börja med så måste ni vara säkra på att ni har den nya kontaktstandarden som kom under 2001/2002 på BMW. Det gör ni enkelt genom att ta ur radion och kolla (det är gjort på 5 minuter för en ovan, bort med listerna runt stereon sen sitter den med endast 2 lättåtkomliga skruvar) Har ni gamla standarden så är det runda stift bakpå stereon och nya standarden är små flatstift. Med gamla standarden går det inte att byta ut till den nya cd:n som tar mp3 utan att köpa en adapterkabel som jag tyvärr inte har oem-numret på. MP3 spelarna finns i två olika modeller och har dessa orginalnummer tryckta på ovansidan 6512 4154933-01 eller 6512 6939660-01 (men denna kan tydligen också finnas utan MP3-stöd) dessa är från 02/2005 eller senare, hoppas det reder ut problemen för er. Vill ni vara helt säkra så är det alltså 6512 4154933-01 tillverkad efter 02/2005 som gäller. __________________ Bitte benutzen Sie die Suchfunktion!! Surf Or Die!!! |
|
|
Länk Surf Or Die!!! |
|
|
Länk Surf Or Die!!! |
|
|
Visst ser det lite snyggare ut med originalstereon, men som en audiofil föredrar jag bra ljud och bra funktioner, även om jag måste leva med plastramen, och så fult är det faktiskt inte. Så stereon är alltid det första som byts ut på mina bilar. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.