|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! nu har jag bytt både termostat och vattenpump, luftat systemet ( är inte säker på att jag har gjort helt rätt dock ) Pumpen visade sig vara helt trasig, men trots byte kokar det ändå, jag får heller ingen varmluft i kupén var ligger felet? är det nån luftbubbla tro som har gömt sig i bakre delen av motorn? Mvh Jocke! | |
|
Gissar på att du inte luftat den rätt... e36:orna är riktigt svårluftade, man kan få upprepa proceduren ett flertal gånger innan man får den är helt ok. |
|
|
Hur gjorde du btw ? Enkelt tillvägagånga sätt för luftning av systemet; antar att du lokaliserat luftningsskruven (stor plast skruven på kylaren), iallafall, ha skruven stängd och fyll på vatten/kylarvätska, sätt på motor med full fläkt under tomgång, lämna den gå en stund, öppna skruven, låt luften gå ut, stäng skruven igen vänta en kort stund och gör om det ingen 2-3 gånger tills all luft har gått ut, sen är det klart, kolla vatten nivån då och då. Och glöm inte hålla koll på temp mätaren i bilen. Lycka till! |
|
|
hej hej! jag har tom haft en pump och skjutsat på tryck från kylar-locket och fått bara vatten ur luftskruven, har dock inte kollat ifall vattnet går ända upp till värme elementet och själva "kupé anläggningen", borde kanske kollas innan ja ropar hej! men inte tycker jag att det borde stanna nånstans när ja har en pump! tack så mycket! |
|
|
Har du haft full värme på i kupén när du luftat? Det kan vara en sak som är lätt att glömma. Och då blir det garanterat luft kvar i systemet. |
|
|
Har det lossnat delar från vattenpumpen som blockerar flödet? Hittade du alla bitar som lossnat från pumpskoveln? |
|
| ja det har jag haft från början, jag kan också köra lite lite längre utan att han börjar koka om jag kör järnet på värmen, | |
| inte säker på att jag har hittat alla delar, skulle inte förvåna mig om någon har jammat och satt sig i vägen för flödet, isåfall, hur tusan får man väck en sådan bit? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.