AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.916

Eftermontera ett helt tak med taklucka

kosmaghz
Hej.

Bilen är en 330 coupe e46 med facelift UTAN sollucka.
Jag har hittat en på skroten som har en taklucka och funderar på om det bara är att köpa taket och sätta på.

Det enda som behöver kopplas är väl knappar för takluckan in till säkringsboxen osv.

Någon som vet?

Och varför har vissa e46 facelift moedeller hajfena och vissa inte?

Ni som ska skriva att jag ska "bruka sökfunktionen", skriv inte alls tack!

Mvh / K
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det känns som ett väldigt stort arbete, undra om det inte är bättre att byta bil, till en med sollucka, om du är i så stort behov av det.
Bilen måste förmodligen även regbesiktigas efteråt.
Hajfenan har väl bilar med inbygd telefon, för det är väl en biltelefonantenn?

BMW CS #5206
Vissa gillar solluckor och jag är en av dem. På min första Volvo så ville jag ha en orginal sollucka så jag köpte solluckepaketet på skroten, sågade sedan hål i taket på kärran och bockade ned kanterna såsom det var gjort orginal. Många sa att man var tvungen att byta hela taket men jag tyckte min idé var bättre. Inga större problem alls bara lite nervöst då man satte vinkelslipen i taket och funderade på om man mätt rätt:-)

Regbesiktningen är en formalitet som man kan göra som ett tillägg till nästkommande besiktning. Troligtvis är det ingen som kommer notera vid framtida besiktningar eller andra kontroller att du nu har sollucka fastän det i papprena inte står något om det, särskilt om det är en orginalmodell!

/ Micke

"I love the smell of diesel in the morning"
kosmaghz:

Har också funderat på att eftermontera sollucka, har också en e46 330Ci facelift. Det är en dröm iaf...

//Jesper

BMW - Better Make Way
det lär ju "bara" vara att svetsa dit taket, elen lär ju int vara några problem. lycka till!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Du kan kanske höra med de här killarna:

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Att göra som mixmaster/Micke är nog det minst problematiska sättet, taket är väl en "bärande del"?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.