|
|
|
|---|---|
|
Eftersom bilen börjat bli varm vid tomgångskörning och i låga farter, och att dessutom AC-fläkten fram lagt ned, bestämde jag mig för att för att försöka laga viskofläkten enligt den guide för Porsche 928 som finns på nätet. Lite bökigt att få av skiten då vattenpumpen snurrade, men gick till slut med stormejseln som spjärn. Den fjädrande BMW-brickan över påfyllningshålet lossnade lätt, men att sedan få i oljan (silikonolja med viskon 3000 inköpt i hobbyaffär för radiostyrda bilar för 60 spänn) var betydligt svårare. Fick bara i några milliliter. Men det verkar räcka. Efter att bilen stått på tomgång i 20 minuter ställde sig tempmätaren så fint vid mittstrecket. Har dock inte provat i +30 vid trafikljus inne i stan än, men so far so good, kan dock vara för lite olja i. Får se hur länge det funkar. Ska skaffa en spruta på apoteket till nästa gång att fylla på med. Men nu vet man att det går att fylla på olja! | |
|
Berätta här på forumet hur du gjorde när du skaffade en spruta på apoteket eller berätta om du hittar en någon annan stans. För ca 20 år sedan köpte jag en spruta på Apoteket för att ha som "oljekanna" på trånga ställen. Fungerar fint! För 5-10 år sedan ville jag köpa en ny spruta på Apoteket. Minen på den apoteksantällde och alla runt mig var obetalbar. Plötsligt betraktades jag en potentiellt knarkande skurk i akut behov av en ny spruta. Att jag förklarade vad jag skulle ha den till resulterade bara i ansiktsuttryck likt "den ursäkten för att få tag på en spruta har jag aldrig hört förr". Apoteket påstod att jag måste ha ett recept för att få köpa en spruta! Fast jag gissar att det går att få tag på sprutor på andra ställen! Fast jag vet inte vart! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.