|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är lite av en nybörjare på det här med fälgar/däck, och jag undrar om de här fälgara/däcken passar till min bil? Breyton Magic 20" Bultmönster: 5x120 ET: 38 Bredd: 9,5” 245/30-20” fram, 275/30-20” bak ...eller ska jag glömma det illa kvickt och gå ner till 19"? | |
| 275:orna kommer inte få plats, tyvärr. | |
|
245:or fram lär inte heller passa. Jag tror det är storrisk att det tar i vid fullt rattutslag. Sen skulle 275/30 få en alldeles för stor rullomkrets baktill. Jag föreslår att du kanske satsar på 18" med 225/40 fram och 255/35 bak. |
|
|
Jag kör med 18" 265:or. Minns inte profilen, men inte extremlåg iallafall. Tar aldrig i någonstans vare sig i kurvor eller vägbulor. |
|
|
OK, då var det som jag trodde. =( tack för er input iaf. …Men 19-tummare måste jag ju kunna ha av något slag? Vilka är maxmåtten jag ska hålla mig till då? 235/35, är det lagom eller vad tycker ni? Jag har 17” original på idag och det känns ju inte så jätte meningsfullt att bara gå upp en tum om jag ändå ska byta. See my •? |
|
|
För 19" bör du ha 225/35 fram och 255/30 bak för att det ska matcha de godkända dimensionerna. Ska man följa lagboken till pricka får du egentligen inte ha någon dimension alls som inte BMW godkänt. Men få verkar bry sig om detta. 18" är max godkända fälgstorlek enligt BMW. |
|
|
Min bror har 8,5*20 på sin 330 o 235-30-20 däck o det tar inte i någonstans,ser riktigt bra ut.. |
|
| Det fick bli italienska M5 replica 19 tum, 235/35 runt om. De var prisvärda, verkar vara bra kvalité och är ju hur snygga som helst. =) | |
|
245 fram funkar. iaf med original M-fälg 17" (Monterade fel i all hast i våras...) |
|
|
Posta gärna bild/länk SvartZ... /J Surf Or Die!!! |
|
|
OK, kommer här... Länk ...inte sänkt en millimeter, än... |
|
| ser ju klockrent ut det där, behöver du verkligen sänka den? | |
|