|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är lite av en nybörjare på det här med fälgar/däck, och jag undrar om de här fälgara/däcken passar till min bil? Breyton Magic 20" Bultmönster: 5x120 ET: 38 Bredd: 9,5” 245/30-20” fram, 275/30-20” bak ...eller ska jag glömma det illa kvickt och gå ner till 19"? | |
| 275:orna kommer inte få plats, tyvärr. | |
|
245:or fram lär inte heller passa. Jag tror det är storrisk att det tar i vid fullt rattutslag. Sen skulle 275/30 få en alldeles för stor rullomkrets baktill. Jag föreslår att du kanske satsar på 18" med 225/40 fram och 255/35 bak. |
|
|
Jag kör med 18" 265:or. Minns inte profilen, men inte extremlåg iallafall. Tar aldrig i någonstans vare sig i kurvor eller vägbulor. |
|
|
OK, då var det som jag trodde. =( tack för er input iaf. …Men 19-tummare måste jag ju kunna ha av något slag? Vilka är maxmåtten jag ska hålla mig till då? 235/35, är det lagom eller vad tycker ni? Jag har 17” original på idag och det känns ju inte så jätte meningsfullt att bara gå upp en tum om jag ändå ska byta. See my •? |
|
|
För 19" bör du ha 225/35 fram och 255/30 bak för att det ska matcha de godkända dimensionerna. Ska man följa lagboken till pricka får du egentligen inte ha någon dimension alls som inte BMW godkänt. Men få verkar bry sig om detta. 18" är max godkända fälgstorlek enligt BMW. |
|
|
Min bror har 8,5*20 på sin 330 o 235-30-20 däck o det tar inte i någonstans,ser riktigt bra ut.. |
|
| Det fick bli italienska M5 replica 19 tum, 235/35 runt om. De var prisvärda, verkar vara bra kvalité och är ju hur snygga som helst. =) | |
|
245 fram funkar. iaf med original M-fälg 17" (Monterade fel i all hast i våras...) |
|
|
Posta gärna bild/länk SvartZ... /J Surf Or Die!!! |
|
|
OK, kommer här... Länk ...inte sänkt en millimeter, än... |
|
| ser ju klockrent ut det där, behöver du verkligen sänka den? | |
|
Ser riktigt läckert ut det där! Jag ställer frågan precis som vevarsel, behöver du verkligen sänka den? Hur mkt hade du tänkt dig att få ner den till backen? |
|
| Nej, jag funderar på att skita i det faktiskt. Tycker också att det ser helt ok ut som det är nu. Om jag sänker så blir det inte speciellt mycket. Däremot är ju markfrigången något högre nu än innan… Funderar på att sätta dit M-tech II aerodynamikpaket. Jag är inte särskiljt förtjust i originalfronten i synnerhet. | |
|
Kolla in min www.garaget.org/BoMoW Har likadana fälgar och sänkning |
|
|
Länk direkt länk |
|
|
BoMoW: Din bil är verkligen en fröjd för ögat! Nu blir jag ännu mer övertygad om att skaffa M-tech II. Jag har inte hittat så värst många fler som har de fälgarna på en 330ci. Hur mycket är den sänkt? Har du bara bytt fjädrar eller hur har du gjort? Däckdimensioner? Jag är kluven till om du ska lacka dina fälgar, men eftersom du har shadowline så kanske det inte är en dum idé. |
|
|
SvartZ: Tack. Jag köpte bilen sänkt, jag skulle tro att det är 60/40. det sitter 235/35R19 runt om. Ang lackningen av fälgarna så tror jag att jag låter bli det, kanske längre fram i tiden i så fall. |
|
|
tjenare jag har en 325 ci m-sport med bbs ch 19 8,5 fram med 245/35 19 et35 och bak 9,5 265/30/19 et40 har har sänkt bilen med en 60/40 sats men det blev ju onte så mkt tack vare m chassit och det tar i bak om jag kör folk i bilen bak men inte på utsidan verkar det som... har valsat skärmarna o det e lugnt på utsidan vet inte riktigt hur jag ska göra för jag vill ändå att bilen ska vara låg.. kan man modda på insidan?? kolla gärna på garaget.org danne_83 användarnamn Länk |
|
|
BoMoW: OK, då har du ju samma däckdimensioner som jag. Har du någonsin upplevt några problem med att däcken tar i skärmar/hjulhus? danne_83: Jag tycker 265/30 låter lite mycke men... tar det i uppe i hjulhuset då eller? Sitter det samma fjädrar på m-chassi-bilarna som på de vanliga original? |
|
|
svartZ: nej aldrig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.