AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.330

Tips BMW 530i -02

Ti
15
Tigrus
320iA -00
Har gått o blivit sugen på en 530i -02. 10000 mil. Begär 99000:-. Finns på blocket i Skåne. Har Msport paket.

Någon som har erfarenheter?

Vill ha den och ligga o jäsa med då ja har V70 som bruksbil.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag har en 530 årsmodell 01

Har du kollat i begagnatguiden här på forumet ?

De saker jag har bytt på ca 1 år , när jag köpte min bil hade den gått ca 9000 nu har den gått typ 11 000.

Fläktkoppling fram den kan du känna om den glappar.
Krägningshammarstag fram, bake bussning

Generatorrem.

Det negativa är väl att modellen är vibrationskänslig, lätt att få obalans som är svår att råda bot på men oftast bara i 70 - 90 km/h. för mig iaf.

Sedan är det ju det med rost på bakluckan osv, men jag tycker det är en billig bil att äga överlag, kolla om inspektion 2 är på g, den är ganska dyr om du ska göra den på bmw ca 7-8000.

Mina bromsrör är lite slitna kan du ju också kolla då dom e ganska dyra o byta om det är dom längsmedgående.

Jag älskar bilen har 18 tummare på med 265 bak och 235 fram, fortfarande komfortablelt.

Kommer inte på något mer just nu jag kan skriva om

MAnuell eller automat?
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag hade en 530i -02 9000 mil, som förutom att den rostade!, var totalt problemfri. Helt klart bra bilar.

--------------------------------
//Lövet
Ti
15
Tigrus
320iA -00
Den jag skall kolla på är en manuell sedan. Den har haft 2 ägare. Jag skall vara observant på rosten. Har själv erfarenheter från E 46. Dom tidiga modellerna rostar.

Hur är det med komforten i en 530?

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Hur är det med komforten i en 530?"

-Alldeles strålande! Klart tystare och skönare än E46 exempelvis.

//Lövet
Ti
15
Tigrus
320iA -00
Vad säger du om den på blocket lövet?

Sök på helsingborg 530-02

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Denna? Länk

Verkar helrätt prismässigt i alla fall. Svårt att säga egentligen bara genom att se på en annons. Har inte hört något negativt om firman i alla fall.

//Lövet
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ser att nu att ovanstående bil är omlackad vänster bakdörr och bakskärm. Kolla om det beror på rost eller om bilen är smälld.

//Lövet
be
31
bernes
BMW 645 CI - 04
BMW 525I - 05
Har haft en 530iM med i princip allt och den är helt underbar.
Min var också manuell och det tar lite tid innan man vänjer sig vid starterna (mycket känslig i 1:an när man ska dra iväg - fenomenet diskuterades här på forumet förut och det första man misstänker är att kopplingen är slut men så behöver inte vara fallet).
Som sagt se upp med vanliga felen som rost på backluckan, och din bakrutetorkare lär kärva någon gång med 99% sannolikhet.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja har du haft V70 så kan du inte bli besviken hade en sådan mellan mina 7 BMW 5serien i 3 månader
Såg bara på annonsen att du kanske skulle titta på bromsskivorna så de inte är helt slut
Annars så är det det vanliga med just den modellen som du kan läsa på beg guiden om

Hoppas att du får köra BMW du också att de sen skulle vara dyra att äga och ha är bara en myt
Mina har aldrig varit mer än vanlig service som följer alla bilar och den är inte jätte dyr

Ha de T
Den har jag faktiskt oxå kollat på
Ser fin ut men hatar träinlägg.
Ti
15
Tigrus
320iA -00
Har också lagt märke till färgskiftningen på vä bakdörr och bakskärm. Undrar om det är något med bilden. Försäljaren sa att den var i toppskick o endast 2 ägare. Fast det säger väl alla försäljare om sina objekt. Skall kolla på den nu på torsdag.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Hade 2. En 01 och en 03. Iofs nya bägge två men inga stora saker.

En underbar bil med härlig motor och suverän komfort.

Jag saknar min svarta som jag hade sist. Skulle gärna ha en igen. Fast just nu är det kanon med cab :-)

Så om allt verkar schysst och magen säger OK så slå till!!!

Niklas

Fransosen
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kolla pixelfel i displayen
Ti
15
Tigrus
320iA -00
Har tittat idag. Bilen helt blästrad i fronten trots 10000 mil. Behövs nya bromsar. Jag är nog för pedantisk. Får väl börja titta på nya. Litade på min magkänsla och den kändes inte helt rätt.
Ti
15
Tigrus
320iA -00
Länk

Nästa objekt. Skall ta en titt på denna nästa vecka. Ser fin ut men man vet aldrig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.