AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
789

Söker service

Hej
Har någon av er erfarenheter av följande serviceverkstad

Länk

De verkar vara billigare än märkesverkstaden...
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Nu har ju inte du någon fabriksgaranti kvar men man ska vara jävligt försiktig med det där de skriver om att tillverkare inte får neka garanti bara för att en icke märkesverkstad utfört reparation. Bara för att de påstår det och att EU säger så betyder det absolut inte att BMW kommer ersätta någon med ett öre. Det hade inte jag velat göra om jag vart en biltillverkare.

Det känns som att man vill ha all teknik, lösningar osv men man vill inte betala för det. Idag ringde en kund och klagade över att han inte får en BMW stämpel i boken när han servar bilen hos en icke märkesverkstad eftersom de är hela 700:- billigare än oss.

Lite väl off topic men jag ville bara höja ett varningens finger till de som kanske läser tråden och antar div. saker.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Hej!
Jag har bra erfarenheter av Solna bilteknik. Känns egendomligt att utgå från att just BMW eller märkesverkstäder generellt skulle ha extra hög kvalitet på service och att fackmannamässigt utförd service/reparation skulle påverka eventuella garantier. BMW konkurrerar givetvis om servicejobben de med och vissa gillar väl att ha en BMW-logga extra i serviceboken och betalar extra för det. Inte jag dock.

Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Servade min där i Mars,bra bemötande,pris verkar kunniga.Kommer att serva där även nästa gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.