|
|
|
|---|---|
|
Lånade en z4a för en foto session.Det var en fantastiskt skön bil att köra och kändes väldigt välbyggd.Hade även med förra genarationen Z4a med för att tydligare se skilnaden. Bilderna ligger här. Länk | |
|
Avis... Nya Z4:an är nog bilen som ligger högst upp på önskelistan just nu.. Fast får nog vänta ett par år och hoppas man hittar pärlan på begagnat marknaden ;) |
|
|
Du är duktig på att ta bilder :) Nya Z4an är mycket snygg, kanske det vackraste som BMW har åstadkommit på länge. |
|
|
Tack :) Ja den är helt klockren design mässigt.Det är den första bmw,n på länge som man verkligen tyckte var as snygg vid första ögonkastet.Det enda som jag inte gillade var den vita plasten vid blinkersen på framskärmen men det är en världslig sak:) Set är nog den snyggaste bil som bmw byggt?Helt klart topp tre i vilket fall. |
|
| riktigt läcker bil.. tyvärr så tycker jag inte den är lika fin med svarta njurar som med kromade så en s35drive skulle inte sitta fel:P .. absolut en av dem snyggaste bilarna bmw byggt men personligen håller jag nog z8:n lite högre | |
| Den är väldigt lik nya Sjuan i fronten (inte så konstigt kanske), och baken har faktiskt lite Porsche Boxster över sig? Fin är den iaf! | |
| Tyvärr ser nu gamla Z4an ut som en trött padda i jämförelse. Nya Z4an är designad av två damer, vilket är extra kul. | |
| Mycket fina bilder på en mycket fin bil! | |
|
bmw-jerry du håller Z-8:an lite högre, men vad kostar den? och vad kostar nya Z4:an? jag vet inte prisskillnaden men jag förmodar att den är ganska stor alltså med samma prisskillnad uppåt kanske man får något helt annat än BMW, så man måste nog stanna någonstans på önskelistan för att vara realistisk, vad äger du själv för entusiastbil? du som både haft synpunkter och många inlägg genom åren jag varit med i forumet. Själv får jag nog vara glad åt min Z3 men otroligt vacker är nya Z4:an och som "danielb" beskriver den gamla Z4:an säger väl en hel del om dess utseende, vilket aldrig har attraherat mig och kul att läsa att så många tycker om den nya undersköna Z-4:an så helt fel i min smak kanske jag ändå inte haft mvh Uffe/bildock |
|
| Jag vågar påstå att Z8 kostar mindre än en ny Z4. Folk har en benägenhet att stirra sig styrblinda på prislappar. Jag prioriterar en bils förmåga att hålla värdet långt före vad den de facto kostar. Köper jag något är jag väldigt mycket mer intresserad av hur mycket jag kan få tillbaka inom en viss tid än vad produkten i fråga kostar. Begrunda prisutvecklingen för Z8 sedan introduktionen (hörde jag kassaskåp?), jämför med ett nyköp av en Z4 (minst 300k bort på 5 år) och bli förvånad över resultatet. Den uteblivna räntan på de styvt 500 kakor som ligger emellan en välhängd Z4 sDrive 35i och en vettig Z8 lär inte uppväga det värdemässiga stup Z4 står inför. | |
| bildock: nu gällde det designen och alla har väl olika tycke och smak.. tycker att z8:an är en av dem vackraste bilarna som byggts oavsett pris och det är min åsikt.. dessutom så ligger en fullutrustad z4 s35drive nog inte långt ifrån i pris jämfört med en z8.. jag äger ingen entusiastbil då jag är ung student och inte har råd.. skulle gärna velat ha en z3 men som sagt ung och student... som du säger så ska man väl vara realistisk men att drömma är aldrig fel:P drömbilen är helt klart en z8 eller alpinas version av den samme :P | |
|
Jag har också kört nya Z4. Här är mina bilder Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.