AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.070

Är det lågnivå uttag på H/K ljud i E46 -01

Undrar om det finns ett lågnivå uttag bakom original stereon.
Har H/K ljud i bilen
Mvh
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Nix, slutsteget sitter bak i bilen, men där finns det inga lediga uttag.

Mvh/ Niclas
Går det att koppla bort basen från högtalarna o koppla in en baslåda i bilen ?
Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
TJA BoMoW.

Håller på att försöka koppla in baslåda i min 330ci med H/K oxå.
har du kommit på något sätt eller. jag håller på och letar bakpå stereon efter en signal innan H/K steget. Men det ja får fram är bara att det går att skifta mellan höger och vänster och inte fram eller bak. har du något förslag?

Mvh johan-g

Bmw, När du Älskar Att Köra
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ta högnivå signal istället ifrån originalsub(om sådan finns) eller ifrån ngn av högtalarna som spelar hela nedre registret och kör med en
hög->lågnivåomvandlare är mitt tips.
Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
Tja hewi

ja hittade h/k steget. det sitter på vänster sidan i kofferten och så har jag tagit signalerna innan steget. Högerbak och vänsterbak kablarna och så ska ja köpa en lågnivåomvandlare imorron.

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Är du säker på att det är högnivå på ingångarna? Jag menade att du skulle plocka signalen på stegets utgångar men att plocka ifrån ingångarna kan ju funka bra det också.
Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
Ja fick veta av killen i butiken där ja köpte grejjerna och han sa att det finns en risk med att ta efter H/K steget. man kunde bränna ingången på bas steget då. kopplade in grejjerna igår och det låter kanonbra. köpte en lågnivå omvandlare som ja kopplade in innan H/K steget tog några strömtjuvar på kablarna bara.

Johan-g, vilka grejer köpte du ?
är du nöjd med resultatet ?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Okey tror dock att om man väljer rätt omvandlare så är det inget problem/risk då dom har ställbar utsignal samt att de tar bort ev likström ur signalen men huvudsaken det blev bra! :)
Jo
14
Johan-g
330ci -02
318is -90
BoMoW jag köpte en Fanatic FRR12tum
ett soundstorm monosteg från force 1200watt
och en lågnivåomvandlare och en USB & Ipod adapter
Allt är köpt på MDS Linköping och de har varit till stor hjälp med att hitta rätt grejjer å och med tips till inkopling

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.