|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det finns ett lågnivå uttag bakom original stereon. Har H/K ljud i bilen Mvh | |
|
Nix, slutsteget sitter bak i bilen, men där finns det inga lediga uttag. Mvh/ Niclas |
|
| Går det att koppla bort basen från högtalarna o koppla in en baslåda i bilen ? | |
|
TJA BoMoW. Håller på att försöka koppla in baslåda i min 330ci med H/K oxå. har du kommit på något sätt eller. jag håller på och letar bakpå stereon efter en signal innan H/K steget. Men det ja får fram är bara att det går att skifta mellan höger och vänster och inte fram eller bak. har du något förslag? Mvh johan-g Bmw, När du Älskar Att Köra |
|
|
Ta högnivå signal istället ifrån originalsub(om sådan finns) eller ifrån ngn av högtalarna som spelar hela nedre registret och kör med en hög->lågnivåomvandlare är mitt tips. |
|
|
Tja hewi ja hittade h/k steget. det sitter på vänster sidan i kofferten och så har jag tagit signalerna innan steget. Högerbak och vänsterbak kablarna och så ska ja köpa en lågnivåomvandlare imorron. Bmw, När du Älskar Att Köra |
|
| Är du säker på att det är högnivå på ingångarna? Jag menade att du skulle plocka signalen på stegets utgångar men att plocka ifrån ingångarna kan ju funka bra det också. | |
|
Ja fick veta av killen i butiken där ja köpte grejjerna och han sa att det finns en risk med att ta efter H/K steget. man kunde bränna ingången på bas steget då. kopplade in grejjerna igår och det låter kanonbra. köpte en lågnivå omvandlare som ja kopplade in innan H/K steget tog några strömtjuvar på kablarna bara. Bmw, När du Älskar Att Köra |
|
|
Johan-g, vilka grejer köpte du ? är du nöjd med resultatet ? |
|
| Okey tror dock att om man väljer rätt omvandlare så är det inget problem/risk då dom har ställbar utsignal samt att de tar bort ev likström ur signalen men huvudsaken det blev bra! :) | |
|
BoMoW jag köpte en Fanatic FRR12tum ett soundstorm monosteg från force 1200watt och en lågnivåomvandlare och en USB & Ipod adapter Allt är köpt på MDS Linköping och de har varit till stor hjälp med att hitta rätt grejjer å och med tips till inkopling Bmw, När du Älskar Att Köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.