AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.885

Länkarm M3 e46 pirat var originaldel

Visa användare
147
Organ
530i -06
Köpte ny länkarm till min m3:a för spindelleden var glapp, döm om min förvåning när jag packar upp den ur lemförders förpackning och inser att det är en originaldel som lemförder slipat bort M loggan och BMW stämpeln på... Hur kan detta vara möjligt? Priset skiljer sig avsevärt med mot en arm från BMW. Blev rätt nöjd när jag fick samma del för billigare pris =) Nu blir man mer noga hädanefter innan man ger BMW några extraslantar.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Grattis! Fast jag skulle inte vilja kalla Lemförder för "pirat", de är ju en ganska stor & seriös leverantör till bilindustrin...men jag förstår vad du menar - bonus :)
Visa användare
147
Organ
530i -06
Ja kanske till och med dom som gör BMW:s armar?
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
var köpte du länkarmen ngn stans? kan va bra å veta framöver kanske;)
Visa användare
147
Organ
530i -06
APE fordonskomponenter och dom saluför lemförder som grossist. Men fick själv kika efter art nr på en tysk hemsida för just lemförder och sen ge APE det art nr:et. Så dom tog nog en org del och slipade bara :P
pe
554
perf
320xd e91 -09
Var med om en liknande händelse, fast det var reservdelar till min M5e34.
Bortslipade reservdelsnr.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är vedertaget sedan urminnes tider att slipa bort märkesloggan på det som packas i egna kartong för reservdelsmarknaden, man kan inte ha två olika tillverkningslinor för samma detaljer.
Se mektips tex från ventilkåpspackning från APE.
Länk
Alla delar är originaldelar oavsett vilken kartong dom ligger eller var det köps så länge de är tillverkade efter samma specar elle bättre än de biltillverkaren kräver.
Piratdelar är endast de delar som är sämre än de specar som biltillverkaren uppgett

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.